نخبگان برای جهاد تبیین وقت بگذارند
کد خبر: 4044450
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
فرمان تهاجم ترکیبی با محوریت جهاد تبیین/ 21

نخبگان برای جهاد تبیین وقت بگذارند

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را یکی از ضروریاتی عنوان کردند که خصوصاً نخبگان باید به آن بپردازند، گفت: برای جهاد باید وقت بگذاریم و از هر فرصتی در این زمینه استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین گفت: معظم‌له تأکید کردند که این موضوع در عصر ما یکی از ضروریات و واجبی است که خصوصا نخبگان باید به آن بپردازند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان ما همه تلاششان بر این است که القا کنند نظام اسلامی موفق نبوده است و این مسئله از همین‌جا سرایت کند به اینکه اصلا اسلام برای اداره جامعه برنامه ندارد و در حقیقت جامعه را تبدیل به جامعه سکولار که مردم یکسری مناسک انجام می‌دهند ولی این دین کاری به سیاست و اجتماع و اقتصاد و ... ندارد، کنند، بنابراین سزاور است که جهاد تبیین انجام شود.

رصاف با بیان اینکه کارهایی که در این بیش از چهل سال صورت گرفته است باید به اطلاع مردم رسانده شود و باید دستاوردها را در عرصه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و عرصه‌های دیگر بیان کنیم، افزود: کتاب صعود چهل ساله به بیان بخشی از دستاوردها پرداخته است؛ کارهای دیگری نیز صورت گرفته که بسیار مؤثر است و نسل جوان برای مسئله دستاوردها می‌توانند به سایت‌هایی مثل سایت «دستاوردها» که دستاوردهای انقلاب را مشخصاً بیان کرده است مراجعه کنند؛ لذا سزاوار است به این کتاب‌ها و سایت‌ها مراجعه کنیم که ابتدا متوجه شویم چه اتفاقاتی افتاده است.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه داد: زمان کشورمان مستعمره بوده، استان بوده و کشور نبوده است یعنی نام استاندار را شاه می‌گذاشتند و منصوب یا خلع می‌کردند همچنین مسئولانمان علاوه بر فسادهای فراوان اخلاقی، بی عرضگی‌های فراوانی داشتند در حدی که مردم در بعضی از محلات تهران از آب شرب محروم بودند و مسائل دیگری نیز وجود داشت در حالی که اکنون کار به اینجا رسیده است که علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود دارد و ما باید آن را بپذیریم و برای رفع آن کار کنیم در روستایی که تعداد کمی هم زندگی می‌کنند آب و برق و اینترنت وجود دارد.

وی با تصریح اینکه ما وقتی این مسائل را  بیان نکنیم در آن طرف بمب‌باران خبری و فضای مجازی اینگونه وانمود می‌کند که انگار اینجا همه چیز منظم بوده و اکنون ما عقب‌گرد داشتیم؛ در حالی که اصلا اکنون در هیچ عرصه‌ای قابل مقایسه با آن زمان نیست، افزود: در عرصه‌های اجتماعی، هنری و ... فهمشان در این حد بود که به طور مثال  جشن‌های ۲۵۰۰ ساله را طراحی کرده بودند و بعد، بدترین و مبتذل‌ترین برنامه‌ها را اجرا می‌کردند و می‌گفتند اکنون ما به دروازه تمدن غرب رسیدیم و حتی از غرب هم جلو افتادیم؛ چرا؟ چون برنامه‌های مبتذلمان از آن‌ها جلوتر افتاده است. این فهم را از مسائل هنری و فرهنگی داشتند.

عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با یادآوری اینکه خاطراتی که خودشان با دست خط خود نوشتند و صوت خودشان که بعد تکثیر شده کاملا گویای این است که آن‌ها چه بودند، اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که داریم اکنون اولا قابل مقایسه با گذشته نیست ثانیا اکنون کشور ایران تبدیل به یک ابر قدرت شده است یعنی در حال حاضر دیگر، ایران یک استان محسوب نمی‌شود  و یک ابر قدرت است و در منطقه و جهان به حساب می‌آید، از لحاظ نظامی کسی نمی‌تواند نگاه چپ به ایران کند و از لحاظ امنیت مشاهده می‌کنیم که امنیت پایداری در کشور فراهم شده است در حالی که  در بسیاری از کشورها امنیت کمتری وجود دارد.

وی در ادامه گفت: از جهت اقتصادی، آسیب‌هایی داریم ولی حتی  از لحاظ اقتصادی هم ما ‌وقتی نگاه می‌کنیم آن امیدی که در میانگین جامعه به زندگی دارند در بسیاری از جاها بسیار پایین‌تر است؛ البته قابل قبول نیست و باید رشد کرد همانطور که عده‌ای جان بر کف در نیروی هسته‌ای ورود کردند، در اقتصاد نیز باید افرادی اینگونه بیایند و مشکلات را حل کنند و ریل‌گذاری‌های غلط را درست کنند. با وجود این، وقتی نگاه می‌کنیم میانگین وضعیت اقتصادی جامعه، رشد قابل ملاحظه‌ای دارد و این‌ها را نباید فراموش کرد.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: با این توضیحات، نه قائل به این هستیم که بگوییم اینجا هیچ ایرادی ندارد و نه آن چیزی که دشمنان با سیاه‌نمایی‌ها برای مردم ما ایجاد می‌کنند؛ حقیقت این است که انقلاب به شدت به مردم در عرصه‌‌های مختلف خدمت کرده است اما این کافی نیست و ما باید این را رشد دهیم و نقاط آسیب‌زا را شناسایی کنیم.

وی اظهار کرد: بسیار مهم است که نخبگان ما دو به دو به طور مثال با برگزاری جلسات و کنفرانس‌ها چالشی جواب دهند، نه اینکه فقط نکته‌ای را بگویند و تمام شود‌؛ یعنی ما باید وقت بگذاریم، جهاد همین است که به‌طور مثال من از خانه بیرون بیایم یا در فضای مجازی یا جای دیگر با مخاطبان خود بحث جدی کنم و ذهن آن ها را نسبت به مسئله کاملاً روشن کنم و خود به خود وقتی آن فرد کاملا متقاعد شد او نیز با افراد دیگری این مباحثات را خواهد داشت.

رصاف در پایان با تصریح اینکه مباحثه و متقاعد کردن مخاطبان باید جزو رسالت‌های هر نقطه ای در کشور باشد، چون مقام معظم رهبری فرمودند که این واجب است؛ همه باید به آن به عنوان یک واجب نگاه کنند، یادآور شد:  نخبگان جامعه خصوصا جوانان انقلابی باید به خصوص از این ایام تعطیلات و دید و بازدیدها بهره ببرند و افکار جامعه را هدایت کنند زیرا سمومی که در ذهن‌ها و افکار پاشیده می‌شود و اگر جواب درستی در زمان مناسب داده نشود، ممکن است این شبهه در ذهن بنشیند و اثر‌گذار باشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha