مقابله با راهبرد وارونه‌نمایی دشمن با جهاد تبیین/ مردم را به آینده امیدوار کنیم
کد خبر: 4036249
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۹
فرمان تهاجم ترکیبی با محوریت جهاد تبیین/ ۳

مقابله با راهبرد وارونه‌نمایی دشمن با جهاد تبیین/ مردم را به آینده امیدوار کنیم

مدیر حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به دستور اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص تهاجم ترکیبی با محوریت فریضه جهاد تبیین گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند، به دنبال وارونه نمایی واقعیت‌هاست و باید با جهاد تبیین با این راهبرد مقابله کنیم.

حجت الاسلام محمد استوار میمندی، مدیر حوزه های علمیه فارسحجت‌الاسلام والمسلمین محمد استوارمیمندی، مدیر حوزه‌های علمیه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به دستور اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص تهاجم ترکیبی با محوریت فریضه جهاد تبیین گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارند، به دنبال وارونه نمایی واقعیت‌هاست.

وی با بیان اینکه این وارونه‌نمایی واقعیت‌ها برای دشمن تبدیل به راهبرد شده است، افزود: دشمن تلاش می‌کند تا وقایع قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین شرایط فعلی را وارونه جلوه دهد به عنوان مثال جای شهید و جلاد را با یکدیگر عوض می‌کند و مبانی و مصادیق عدل را هم جابه‌جا می‌کند.

استوارمیمندی با تأکید بر اینکه در اینجا مسئله جهاد تبیین ضرورت است، به تشریح مراحل جهاد تبیین پرداخت و گفت: باید جریان انقلابی وارد نهضت تبیینی شود تا بتواند به درستی بر اساس مبانی انسانی الهی مکتب امام و انقلاب، حقایق را برای مردم تبیین کرده و اجازه انحراف از مسیر انقلاب را ندهد.

عضو جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: ما در مکتب اسلام دارای مبانی ارزشی، عدالت‌طلبانه و انسانی هستیم و باید بدانیم که انقلاب اسلامی هم بر اساس همین مبانی شکل گرفته است که همگی منطبق بر فطرت انسان‌هاست و قطعاً چیزی که منطبق بر فطرت است، قابل پذیرش برای همه انسان‌هاست.

وی اظهار کرد: در مرحله دوم جهاد تبیین باید بدانیم که اتفاقاتی در حال رخ دادن است که باید این اتفاقات را به درستی برای مردم و همگان تبیین کنیم. اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی‌های خویش از کلیدواژه جهاد تبیین استفاده کرده‌اند به همین علت است تا مردم از سردرگمی و شبهاتی که دشمنان به دنبال ایجاد آن هستند، نجات پیدا کنند.

استوارمیمندی خواستار تبیین درست و صحیح و دقیق دستاوردهای انقلاب اسلامی به خصوص برای نسل جدید شد و گفت: در عرصه خدمات و دستاوردها انقلاب اسلامی بسیار خوش درخشیده است و در این زمینه حرف زیادی برای گفتن داریم به عنوان مثال انقلاب اسلامی گفتمان «ما می‌توانیم» را جایگزین گفتمان «ما نمی‌توانیم» و گفتمان ساده‌زیستی را جایگزین گفتمان ارباب رعیتی کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس در پایان گفت: همچنین انقلاب اسلامی گفتمان عدالت را به جای اختلاف طبقاتی و تبعیض نهادینه کرد و باید این موارد را به خوبی تبیین کنیم تا مردم قدر انقلاب خود را بدانند البته باید مسیر آینده هم روشن نشان داده شود تا مردم به آینده کشور امیدوار شوند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha