بی‌توجهی به جهاد تبیین موجب تضعیف اراده‌ها می‌شود
کد خبر: 4049990
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
فرمان تهاجم ترکیبی با محوریت جهاد تبیین/ 25

بی‌توجهی به جهاد تبیین موجب تضعیف اراده‌ها می‌شود

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در جهاد تبیین همه اقشار جامعه نقش دارند، گفت: اگر به این مسئله توجه نشود، به گونه‌ای می‌شود که نسل‌های آینده و حتی نسل موجود گرفتار حیرت و سرگردانی می‌شوند و احیاناً اراده‌ها تضعیف شده و مسیر انقلاب و نهضت اسلامی به جاهای خطرناکی می‌رسد و در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبریآیت‌الله علی‌اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری به تبیین مصادیق جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف پرداخت و گفت: تبیین یکی از وظایف مهم برای همه اقشار جامعه است.

وی افزود: برخی گمان می‌کنند که تبیین ویژه عالمان و محققان است، در صورتی که این‌گونه نیست؛ عالمان و محققان در اولویت قرار دارند نه اینکه دیگر اقشار در این زمینه نقشی نداشته باشند؛ هر فردی در حد خود مسئول است، پدر در عرصه خانواده، مدیر در عرصه اداره خود، معلم و استاد دانشگاه در کلاس خود و... مسئولیت دارند در حد خود تبیین کنند.

آیت‌الله کلانتری با تصریح اینکه نسل جوان و نوجوان کسانی هستند که از تاریخ و جایگاه انقلاب اطلاع کافی ندارند با این حال تحت هجمه سنگین تبلیغات بیگانه هستند، افزود: اگر به خصوص اصحاب اندیشه، رسانه، عالمان، دانشمندان، محققان و پژوهشگران در این زمینه اهتمام نداشته باشند، واقعاً زیان‌های جبران‌ناپذیری بر نظام وارد می‌شود و به‌گونه‌ای می‌شود که نسل‌های آینده و حتی نسل موجود گرفتار حیرت و سرگردانی می‌شوند و احیاناً اراده‌ها تضعیف شده و مسیر انقلاب و نهضت اسلامی به جاهای خطرناکی می‌رسد و در معرض تهدید قرار می‌گیرد.

رئیس جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با تأکید بر اینکه این مسئله می‌طلبد که همه در حد توان خود دست به دست هم دهند، ادامه داد: اهل منبر با منبر، اهل قلم با قلم، رسانه‌ها با رسانه‌ای که دارند سعی کنند که وضعیت و شرایط  قبل از انقلاب را برای مردم تشریح کنند که چقدر وابستگی وجود داشت و در کنار این، آثار و برکاتی که در ابعاد گوناگون در نتیجه انقلاب برای مردم پیدا شده است، تبیین کنند و نیاز دارد همه در این قضیه احساس مسئولیت و ادای تکلیف کنند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha