واقعیت‌ها را به مردم بگوییم/ نقش گروه‌های مردمی قرآنی در جهاد تبیین
کد خبر: 4036727
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
فرمان تهاجم ترکیبی با محوریت جهاد تبیین/ ۴

واقعیت‌ها را به مردم بگوییم/ نقش گروه‌های مردمی قرآنی در جهاد تبیین

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با اشاره به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص فرمان تهاجم ترکیبی با محوریت فوری و قطعی جهاد تبیین گفت: نخستین نکته درباره جهاد تبیین این است که باید واقعیت‌ها را با صداقت به مردم بگوییم.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآنی فارسمحمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص فرمان تهاجم ترکیبی با محوریت فوری و قطعی جهاد تبیین گفت: نخستین نکته درباره جهاد تبیین این است که باید واقعیت‌ها را با صداقت به مردم بگوییم. برخی از واقعیت‌ها بنا به دلایلی به مردم گفته نمی‌شود و این مسئله موجب سوءاستفاده دشمن خواهد شد تا آن‌ها را به شکل دیگری تبیین کرده و به جامعه القا کنند.

وی افزود: در جهاد تبیین باید با نگاه واقع‌بینانه اتفاقاتی که در جامعه از گذشته تاکنون وجود دارد را به مردم ارائه کنیم تا بتوانیم جامعه را در این عرصه آگاه کرده و نسبت به سوءاستفاده دشمنان هوشیار سازیم.

اسلامی همچنین بر ضرورت استفاده از فرصت‌ها در این عرصه تأکید کرد و گفت: در جهاد تبیین باید از فرصت‌هایی که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم به عنوان مثال امروز فضای مجازی یک فرصت است که اگر به شکل خوب و منطقی آن را به‌کار گیریم، می‌توانیم در مقابل حملات دشمن ایستادگی کرده و مردم را از سردرگمی در این عرصه نجات دهیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی با بیان اینکه جهاد تبیین نباید باعث شود که نسبت به اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است، بی‌تفاوت بوده و به راحتی از کنار آن‌ها عبور کنیم، گفت: در این نوع جهاد باید دستاوردها و اتفاقاتی که طی 43 سال گذشته بر انقلاب اسلامی ما گذشته است به خوبی تبیین کنیم.

وی بیان کرد: سه رکن گذشته، حال و آینده برای انقلاب اسلامی و این کشور بسیار اهمیت دارد و باید به عنوان سه اصل در جهاد تبیین مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم از تفکر و خلاقیت‌ها و ایده‌های نو برای جذب نسل جوان خود استفاده کنیم.

اسلامی همچنین به اهمیت جهاد تبیین در عرصه فرهنگ نیز اشاره کرد و گفت: در عرصه فرهنگی هم باید به همین شکل از فرصت‌ها استفاده کنیم و اگر کم‌کاری یا سهل‌انگاری صورت گرفته است آن را به صورت جدی مطرح و برای رفع آن‌ها راهکار منطقی ارائه دهیم و قطعاً ورود به حوزه فرهنگ بسیار می‌تواند ما را در گذر از چالش‌ها کمک رساند تا بتوانیم به آینده امیدوارتر بوده و از سختی‌ها عبور کنیم و از آن‌ها برای آینده بهتر عبرت بگیریم.

مدیر مؤسسه مدینةالنبی(ص) شیراز نکته بعدی در موضوع جهاد تبیین را کمک و اهتمام نسل جوان و دانشگاهی دانست و افزود: نسل جوان و دانشگاهی باید به صورت علمی و عملی در جهاد تبیین پای کار آیند تا بتوانیم جامعه را با مدل و رفتارهای انقلابی جلو ببریم و خلأهای موجود را پر کنیم و به قدم‌ها و سرعت عمل خود بیفزاییم. قطعاً نسل جوان با نگاه خوب و نویی که دارد می‌توانند در این عرصه کمک مضاعفی باشند.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه نقش گروه‌های مردمی قرآنی در عرصه جهاد تبیین چیست، گفت: موضوعات قرآنی موضوعات اساسی و ریشه‌ای نظام ماست و اگر بخواهیم فرهنگ را از رخوت و سستی نجات دهیم راهی جز تمسک به قرآن و سیره اهل بیت(ع) نداریم و باید اساس و ریشه و محور همه کارها را این دو ثقل قرار دهیم.

اسلامی با بیان اینکه قرآن کتاب جامعی است که برای زندگی بشر راهکارهای جامعی دارد و اگر بتوانیم آن را در کارها محور قرار دهیم، قطعاً می‌توانیم پیشرفت‌های بهتری داشته باشیم، گفت: رهبر معظم انقلاب در صحبت‌های خود به مبحث تهاجم ترکیبی اشاره کردند که این موضوع بسیار جدی است و شاید خیلی به آن توجه نکرده‌ایم و در این عرصه می‌توانیم نقش گروه‌های مردمی قرآنی را هم تعریف کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس یادآور شد: جنگ ترکیبی می‌تواند شامل همه عرصه‌ای اعم از اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، فضای مجازی، نظامی و غیره باشد و در عین حال دشمن می‌تواند همه این عرصه‌ها را با هم پیش ببرد یا اینکه در فرصت‌های مختلف رصد کند که کدام عرصه را می‌تواند بولد کرده و پیش ببرد به عنوان مثال امروز هم در عرصه اقتصاد جنگ اقتصادی داریم و هم در فضای مجازی و رسانه‌ای که دشمن تمام تهاجم خود را به این عرصه‌ها وارد کرده است.

وی ادامه داد: در جنگ اقتصادی دشمن تحریم‌های بسیاری علیه ما وارد کرد اما عملاً نتوانست راه به جایی ببرد گرچه مشکلات اقتصادی مردم واقعاً زیاد است اما باز مقاومت کردند و دشمن نتوانست به مقاصد خود دست یابد گرچه ما در جنگ اقتصادی نابرابر و تحریم‌های ناجوانمردانه هستیم ولی در همین فضا هم سرافرازیم و قطعاً آینده درخشانی در این عرصه خواهیم داشت.

اسلامی اظهار کرد: در عرصه رسانه و جنگ فرهنگی مشکلات بسیاری داریم و متأسفانه توجه جدی به این عرصه نشده است و اگر مراقب نباشیم این غفلت مانند سیل ما را در منجلاب تهاجم فرهنگی غرق خواهد کرد به همین دلیل است که باید به منویات رهبری در خصوص تهاجم ترکیبی به خوبی توجه کنیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در پایان گفت: برای تهاجم ترکیبی مدنظر رهبری باید کار کارشناسی و تخصصی انجام دهیم و کمک دهیم و بدانیم اگر گرایش مردم به سمت سبک زندگی قرآنی رود، می‌توانیم بسیاری از گرفتاری‌ها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را برطرف کنیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha