افتتاح مراکز تخصصی فضای مجازی سپاه فجر استان فارس
کد خبر: 4056388
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵

افتتاح مراکز تخصصی فضای مجازی سپاه فجر استان فارس

فرمانده سپاه فجر فارس بیان کرد: در موضوع فضای مجازی سعی شده است که با اولویت تحقق سند راهبردی ۱۰ ساله منطبق با فرامین مقام معظم رهبری این کار را دنبال کنیم.

به گزارش ایکنا از فارس، مراسم افتتاح مراکز تخصصی فضای مجازی سپاه فجر استان فارس«مرکز آموزش سواد» امروز، ۲۱‌اردیبهشت‌ماه با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در سالن همایش های شورای شهر شیراز برگزار شد.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم گفت: استان فارس در ابعاد مختلف ظرفیت های بی شماری دارد.

وی تصریح کرد: جوانان استان در هر موضوعی  حرف برای گفتن دارند و می توانند نقش آفرین باشند و حتی در سطوح ملی و بین المللی بدرخشند.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: در موضوع فضای مجازی سعی شده است که با اولویت تحقق سند راهبردی ۱۰ ساله منطبق با فرامین مقام معظم رهبری این کار را دنبال کنیم.

وی با اشاره به توجه به زیرساخت لازم فضای مجازی بیان کرد: در حوزه زیر ساخت، زیر بنای فضای مجازی را از ۱۸۰ متر به تقریباً ۱۱۸۰ متر ارتقا دادیم. 

بوعلی افزود: در حوزه راه‌اندازی زیرساخت‌های فنی مورد نیاز اعم از سامانه ها و سخت‌افزار ها، راه اندازی ۴ سامانه، سرور های سخت افزاری، تشکیل و تقویت گردان‌های سایبری در سراسر استان، راه‌اندازی دستگاه‌های حوزه محور در پایگاه‌ مقاومت، ایجاد شبکه رصد فضای مجازی با محوریت جریان فعال در فضای مجازی، ایجاد نهضت سواد رسانه و تولید محتوا از جمله کارهایی است که در این حوزه انجام شده است.

وی از تربیت بیش از ۱۶۰۰ مربی سواد رسانه در سطح استان فارس خبرداد و گفت: در خصوص تأمین نیروهای انسانی متخصص از پارسال گام هایی را برداشتیم و با معرفی، ارزیابی و نظر تخصصی سازمان فضای مجازی از ظرفیت نواحی استان استفاده خواهد شد.

 

انتهای پیام/

انتهای پیام
captcha