اولین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن یزد حمایت مسئولان را نیاز دارد
کد خبر: 4051987
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
نشست فعالان قرآنی استان یزد با استاندار / 8

اولین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن یزد حمایت مسئولان را نیاز دارد

عضو هیئت‌مدیره مؤسسه مهد قرآن زارچ با اشاره به راه‌اندازی اولین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان و سومین مدرسه در سطح کشور، فعالیت مجدد این مدرسه را حمایت مالی مسئولان و خیران دانست.

اولین مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن یزد حمایت مسئولان را نیاز داردبه گزارش ایکنا از یزد، سید عباس حسینی، عضو هیئت مدیره مؤسسه مهد قرآن الکریم زارچ در نشست فعالان قرآنی استان با مهران فاطمی، استاندار یزد با اشاره به فعالیت این مؤسسه از سال 1374 اظهار کرد: فعالیت عمده این مؤسسه از سال 1392 تا 1396 در خصوص مدرسه حفظ شبانه روزی قرآن کریم در سطح کشور صورت گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه موفق شدیم در سطح زارچ به نمایندگی از استان اولین مدرسه حفظ شبانه روزی قرآن کریم را راه‌اندازی کنیم به نحوی که اولین مدرسه در سطح استان و سومین مدرسه در سطح کشور بود و در چهار سال فعالیت، حدود 40 حافظ از استان‌های کرمان، تهران، شهرکرد، گیلان، لردگان، یزد و نواحی اطراف یزد داشته باشیم که در طول یک سال قرآن کریم را به صورت شبانه روزی حفظ کردند.

حسینی افزود: متأسفانه به دلیل مشکلات مالی فعالیت این مدرسه متوقف شد چرا که نه فضای مناسبی در اختیار داشتیم و نه حمایت مالی صورت می‌گرفت و این موضوع باعث شد در سال‌های بعد صرفاً  به تابستان و حفظ 3، 5 و 10 جزء قرآن پرداخته شود.

عضو هیئت مدیره مؤسسه مهد قرآن الکریم زارچ گفت: بعد از این مجبور شدیم در کنار فعالیت قرآنی، فعالیت‌های اقتصادی را دنبال کنیم تا بتوانیم به این مسیر ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل عمده مؤسسات قرآنی فضا و هزینه برگزاری جلسات و تشویق قرآن آموزان است، گفت: در راستای این اقدام تاکسی تلفنی راه‌اندازی و از سود آن به فعالیت‌های قرآنی در سالیان اخیر پرداخته شد تا بتوان مؤسسه را از حالت تعطیلی خارج کنیم.

حسینی ادامه داد: در طول چهار سال اخیر و با توجه به اینکه بانوان بیشتر از آقایان به سمت قرآن گرایش دارند، تصمیم گرفته شد برنامه‌ای ویژه آقایان طرح‌ریزی شود، لذا مدرسه غیر انتفاعی برادران تأسیس شد تا بتوانیم در طول سال حداقل در زمینه روانخوانی اقداماتی را انجام دهیم و از طرفی بتوانیم مؤسسه را فعال نگه داریم.

عضو هیئت مدیره مؤسسه مهد قرآن الکریم زارچ با اشاره به اختصاص زمینی برای فعالیت مدرسه حفظ شبانه روزی قرآن کریم در نظر گرفته شده، بر حمایت  مادی مسئولان و خیران برای احداث این مدرسه تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha