قرآنیان برنامه تحولی در حوزه آموزش و پرورش ارائه دهند
کد خبر: 4051715
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۶
نشست فعالان قرآنی استان یزد با استاندار / 1

قرآنیان برنامه تحولی در حوزه آموزش و پرورش ارائه دهند

استاندار یزد با اشاره به وضعیت قرآنی در مدارس گفت: قرآنیان باید برنامه‌ای تحولی در رشته‌های مختلف قرآنی تهیه و با اختصاص یکی از نشست‌های شورای آموزش و پرورش به قرآن، مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مهران فاطمی، استاندار یزد به گزارش ایکنا از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، 2 اردیبهشت‌ماه در نشست با فعالان قرآنی استان اظهار کرد: ما هرچه داریم از قرآن و به برکت این کتاب الهی است و شأنی جزء عمل به آیات کلام وحی، تحقق آن و دنبال کردن آن نداریم.

وی ادامه داد: اعتبار تمام حاکمیت ما از قرآن کریم است و در صدر اولویت‌ها و روح حاکم بر فعالیت‌های ما باید قرآن باشد و این اقدام باید هم در قول و هم در عمل صورت گیرد.

فاطمی با اشاره به اینکه در جلساتی که با قرآنیان برگزار شد، با مصوباتی مبتنی بر نظرات قرآنیان همراه بود، که بر آن عهد همچنان هستیم افزود: خوشبختانه یکی از اقشاری که برای ادامه کار خود برنامه و چشم انداز دارد، جامعه قرآنی استان است که در بین اقشار متعددی که در استان هستند، این نقطه قوت محسوب می‌شود که برای فعالیت‌های قرآنی چشم اندازی به صورت دقیق تعریف شده است و ما باید حمایت تسهیل‌گری را داشته باشیم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه برای برنامه‌های مصوب اتحادیه در سال 1401 تأمین اعتبار می‌شود گفت: افتخار ما این است که مشاور عالی از جنس قرآن و جامعه قرآنی است و تیمی که در این دولت فعالیت دارند، قرآنی، عاشق قرآن و اهل بیت هستند. 

وی با اشاره به اینکه نکته‌ای از سوی یکی از فعالان قرآنی در این جلسه مبنی بر اینکه وضعیت قرآنی دانش آموزان نگران‌کننده است و زنگ خطر جدی محسوب می‌شود، گفت: این امر از نگرانی‌ها و دغدغه‌های بنده نیز محسوب می‌شود، چرا در بزرگترین دستگاه انسان‌ساز باید این گونه باشد، که اگر این چنین باشد باید نگران باشیم.

فاطمی ادامه داد: قرآنیان باید یک برنامه تحولی در حوزه قرآن در زمینه‌های مختلف اعم از روانخوانی، قرائت، تفسیر، مفاهیم تا سایر موارد مرتبط تهیه و در قالب جلسه‌ای همانند نشست شورای فرهنگ عمومی که به قرآن اختصاص داده شد، در قالب یکی از نشست‌های شورای آموزش و پرورش به بحث قرآن اختصاص داده شود و محتوای این جلسه بر عهده قرآنیان باشد .

وی بر تجلیل و تکریم از پیشکسوتان و قرآنیان و افراد ممتاز و صاحب رتبه عرصه قرآن تأکید کرد و گفت: در طول سال باید چنین جلسه‌ای حداقل یک بار برگزار و در این قالب از فعالان و پیشکسوتان قرآنی تجلیل شود.

استاندار یزد گفت: بر این خواسته خودم از جامعه قرآنی پافشاری دارم که تربیت 4 هزار حافظ قرآن کریم را مورد توجه داشته باشند و افتخارم این است به گونه‌ای در خدمت جامعه قرآنی باشم تا این اقدام صورت گرفته و محقق شود و این افتخار در این دولت ثبت و ضبط شود.

وی از قرآنیان درخواست کرد: فعالان و مدیران مؤسسات قرآنی، مناطق کمتر برخوردار را مورد توجه قرار داده و با شناسایی استعدادهای این مناطق و حاشیه‌های اطراف شهر نسبت به تحقق و دغدغه رهبر انقلاب در زمینه تربیت حافظان قرآن اهتمام ورزند.

انتهای پیام
captcha