بار سنگین اجاره‌بها بر دوش مؤسسات قرآنی یزد
کد خبر: 4051725
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۹
نشست فعالان قرآنی استان یزد با استاندار / 3

بار سنگین اجاره‌بها بر دوش مؤسسات قرآنی یزد

مدیرعامل مؤسسه قرآنی نورالسما یزد گفت: تأمین فضای مناسب از مشکلات عمده مؤسسات قرآنی استان یزد است که متأسفانه با پرداخت اجاره‌بها مواجه هستند و گاهی همین امر با تعطیلی مؤسسات همراه می‌شود.

بی‌بی شمسی حسینی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی نورالسما یزدبه گزارش ایکنا از یزد، بی‌بی شمسی حسینی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی نورالسما یزد، 2 اردیبهشت ماه در نشست فعالان قرآنی استان با مهران فاطمی، استاندار یزد اظهار کرد: قرآن کتاب نور و هدایت بشر است و هر چه برای قرآن کار کنیم، کم است.

وی ادامه داد: یکی از آثار بزرگ انقلاب اسلامی انس بیشتر نوجوانان و جوانان و زنان و مردان با قرآن کریم است، قرآن مجید تنها کتاب آسمانی است که در صحت و دقت آن از نزول تا امروز تردیدی وجود ندارد و همه ارگان‌ها و نهادها باید بسیج شوند و برای ترویج مفاهیم و فرهنگ قرآن کریم همت کنند.

حسینی فزود: عمده‌ترین مشکل مؤسسات قرآنی در وهله اول مکان و فضای مناسب برای فعالیت است که اکثراً اجاره‌ای هستند و لذا درخواست داریم از ظرفیت موقوفات و یا خانه‌های در اختیار اوقاف و میراث فرهنگی استفاده شود و در اختیار مؤسسات قرار گیرد یا با مبلغ کم به آنها اجاره داده شود. البته وجود مدارس قدیمی که در گوشه و اطراف شهر وجود دارد، و یا مساجد و حسینیه‌ها می‌توان برای استفاده مؤسسات مورد توجه باشد.

اختصاص وام‌های بدون بهره و یا کم بهره ویژه مؤسسات، بیمه مدیران مؤسسات قرآنی، رفع مشکلات تمدید مجوزها، معافیت مالیاتی مؤسسات، اختصاص فضایی برای قرآنیان در مشهد مقدس، تدارک سالن آمفی تئاتر برای برگزاری مراسم‌های مؤسسات و فعالان قرآنی، دیدار با رهبر انقلاب، حمایت نهادها و ارگان‌های دولتی از مؤسسات، عدم موازی کاری ارگان‌ها و نهادها در زمینه فعالیت‌های قرآنی، برگزاری حداقل دو ماه یکبار نشست استاندار با قرآنیان، توجه ویژه به مؤسسات فعال از دیگر مواردی بود که وی به آنها اشاره کرد. 

مدیرعامل مؤسسه قرآنی نورالسما یزد با اشاره به تربیت 600 معلم قرآن، فعالیت‌های جنبی در قالب 17 رشته هنری، فراهم کردن زمینه ازدواج موفق 150 زوج جوان و تهیه جهیزیه برای برخی از آنها گفت: در دوران کرونا نیز اقداماتی از سوی این مؤسسه صورت گرفت که راه‌اندازی کارگاه خیاطی با حضور بانوان سرپرست خانوار، تأمین هفت سری جهیزیه، برگزاری 16 رزمایش مؤمنانه، تهیه وام برای افراد نیازمند از آن جمله است.

حسینی با اشاره به اردوهای جهادی به همت این مؤسسه گفت: این اردوها از 20 آذرماه برای چهار هزار نفر از روستاییان رقم خورد که تا پنجم فرودین ماه امسال ادامه داشت.

انتهای پیام
captcha