گلایه نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن از رسانه‌ها و مسئولان
کد خبر: 4051793
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
نشست فعالان قرآنی استان یزد با استاندار / 6

گلایه نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن از رسانه‌ها و مسئولان

قاری بین‌المللی کشورمان با بیان خاطره‌ای از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، از عدم توجه رسانه‌ها و مسئولان نسبت به نخبگان قرآنی انتقاد کرد.

سعید پرویزی، قاری بین‌المللی به گزارش ایکنا از یزد، سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان، دوم اردیبهشت‌ماه در نشست فعالان قرآنی استان با مهران فاطمی، استاندار یزد ضمن تلاوتی از آیات کلام‌الله مجید به بیان خاطره‌ای از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پرداخت.

وی با تقدیر از استاندار یزد در زمینه برگزاری چنین نشست‌هایی اظهار کرد: سال 1396 توانستم به عنوان نماینده 80 میلیون ایرانی در مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت کنم، بنده به فینال مسابقات راه پیدا کرده بودم و به یاد دارم ساعت 4 بعدازظهر نوبت تلاوت بنده بود که ساعت 3:30 هنگامی که قصد داشتم وارد صحن مسابقات در مصلای امام خمینی در تهران شوم، از ورود بنده ممانعت به عمل آمد.

ممانعت از ورود به مسابقات

پرویزی افزود: به فردی که از ورود بنده جلوگیری می‌کرد عنوان کردم، ایران تنها یک نماینده در این مسابقات دارد و یک هفته این مسابقات در حال برگزاری است، چگونه نماینده ایران را نمی‌شناسید.

این قاری بین‌المللی گفت: دو ماه بعد از این مسابقات زمانی که مراسم تجلیل با حضور مسئولان وقت از جمله وزارت ارشاد برگزار می‌شد، یکی از مسئولان وزارت ارشاد به من گفت: مسابقات برگزار شد؟ واقعاً شما اول شدید؟ و بنده در جواب گفتم بله دو ماه پیش برگزار شد و بنده رتبه اول را کسب کردم.

وی ادامه داد: فردای برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم نیز تعدادی از جامعه قرآنی به من زنگ می‌زدند تا زمان اجرای تلاوت بنده را جویا شوند، وقتی عنوان می‌کردم دو روز پیش اجرا شد، مورد تعجب قرار می‌گرفت و متأسفانه رسانه‌ها بویژه رسانه ملی این قدر ضعیف عمل کرده بود.

پرویزی با اشاره به فرموده رهبر انقلاب در زمینه تکریم قهرمانان قرآنی گفت: از استاندار یزد تقدیر و تشکر می‌کنم که در برگزاری چنین جلساتی در استان اهتمام دارند و امیدوارم در طول سال پایدار و برقرار باشد.

دعای قاری بین‌المللی برای قرآنیان یزد

این قاری بین‌المللی در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، جامعه قرآنی استان یزد را باصفا، صمیمی و متواضع دانست و گفت: دعا می‌کنم ان شاءالله مسئولان استان قدر جامعه قرآنی را بدانند و تنها دعای من برای این عزیزان است که قدر آنها دانسته شود.

وی با اشاره به اینکه بنده از اینکه در جمع قرآنیان استان باشم، لذت می‌برم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دانش، گفت: بنده توفیق داشتم با ایشان در مسابقات قرآن شرکت کنم و ایشان را انسانی متواضع، با اخلاق و معنوی دیدم.

انتهای پیام
captcha