آیت‌الله سیدمحمد فقیه به ملکوت اعلی پیوست
کد خبر: 4044608
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱

آیت‌الله سیدمحمد فقیه به ملکوت اعلی پیوست

آیت‌الله سیدمحمد فقیه، مفسر قرآن، چهره ماندگار قرآن کریم کشورمان، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه نی‌ریز بعد از طی یک دوره نسبتاً طولانی بیماری به ملکوت اعلی پیوست.

آیت‌الله سیدمحمد فقیه، امام جمعه فقید نی ریز به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله سیدمحمد فقیه، مفسر قرآن، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه نی‌ریز بعد از طی یک دوره نسبتاً طولانی بیماری بعدازظهر امروز، 2 فروردین‌ماه سال 1401 در بیمارستان نمازی شیراز به ملکوت اعلی پیوست.

آن عالم ربانی در بیست و پنجمین دوره تکریم خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی در سال 1399 همراه با آیت‌الله احمد بهشتی، نماینده دیگر مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به عنوان چهره ماندگار قرآن کریم معرفی و تجلیل شد.

پیشتر از این‌ها و در سال 1399 خبرگزاری ایکنا در خبری با عنوان «73 سال در محضر قرآن / فقیهی که لحظه‌ای از تربیت نسل جوان غافل نشد» به شرح کامل زندگی‌نامه آن مرحوم پرداخت.

مرحوم آیت‌الله فقیه که یکی از مفسران قرآن کریم نام آشنای خطه فارس است، 73 سال از عمر پربرکت خویش را در محضر قرآن کریم سپری کرد. ایشان از 5 سالگی به محضر قرآن آمد و سال‌های سال سال‌ها لحظه‌ای از آگاه‌سازی و تربیت نسل جوان نسبت به مسائل دینی و مذهبی غافل نشد.

ایشان علاوه بر توجه به فعالیت‌های قرآنی و تفسیر آیات وحی، به تفسیر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هم همت گماشت و سال‌ها نیز در کسوت استادی در دانشگاه‌های استان فارس مشغول به تدریس بود اما طی چند سال اخیر به صورت متناوب به دلیل بیماری کلیوی در بیمارستان نمازی شیراز بستری می‌شد و در ماه‌های اخیر هم به صورت پیوسته در بیمارستان بستری بود و حتی مسئولان فارس هم به عیادت او می‌رفتند به طوری که صبح امروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای عیادت به بالین وی رفته بود.

مرحوم آیت‌الله فقیه متولد 21 فروردین سال 1321 هجری شمسی در نی‌ریز بود. پدر بزرگوارشان مرحوم آیت‌الله سیدهدایت‌الله فقیه عالم وارسته، مهذب، شجاع، مؤمن، عارف بالله و صاحب كرامت بود که در زمان خویش از مراجع بزرگی چون مرحوم آیت‌الله اصفهانی و نائینی اجازه نقل احادیث داشته و از آیات عظامی چون حاج سیدعبدالله شیرازی و سیدمهدی شیرازی و سیدیونس اردبیلی و حاج سیدمحمدرضا گلپایگانی و آیت‌الله محقق داماد و جمع دیگری از اعاظم و علمای حوزه علمیه قم اجازه در امور حسبیه داشته‌اند.

آن عالم ربانی دوران ابتدایی را تا كلاس ششم ابتدایی در مدرسه بختگان نی‌ریز و دوران دبیرستان را در دبیرستان احمد نی‌ریزی تحصیل كرد. سپس در سال ۱۳۳۷ هجری شمسی به همراه پدر و برادر بزرگوارشان آیت‌الله سیدعلی فقیه به قم عزیمت كرد و در مدرسه حجتیه مشغول به تحصیل شد و به‌ مدت ۷ سال اقامت داشت و پس از جریان فیضیه و تبعید حضرت امام(ره) حدود ۱۲ سال به مدرسه مرحوم آیت‌الله بروجردی (خان سابق) نقل مكان كرد.

خبرگزاری ایکنا شعبه فارس این ضایعه را خدمت حضرت صاحب‌الزمان(عج) و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌کند.

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha