تسلیت علما و مسئولان فارس در پی درگذشت آیت‌الله فقیه
کد خبر: 4044716
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

تسلیت علما و مسئولان فارس در پی درگذشت آیت‌الله فقیه

جمعی از مسئولان و علمای شیراز و استان فارس طی پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت مرحوم آیت‌الله سیدمحمد فقیه، امام‌جمعه فقید نی‌ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

آیت‌الله فقیه، امام جمعه فقید نی ریز به گزارش ایکنا از فارس، در پی درگذشت مرحوم آیت‌الله سیدمحمد فقیه، امام‌جمعه فقید نی‌ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، جمعی از مسئولان و علمای شیراز و استان فارس پیام‌های تسلیت جداگانه‌ای صادر کردند.

در پیام تسلیت محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال حضرت آیت‌الله سید محمد فقیه امام جمعه محترم نیریز و نماینده مردم شریف استان فارس در مجلس خبر گان رهبری را به پیشگاه امام عصر(عج) مقام معظم رهبری، جامعه محترم روحانیت، ارادتمندان جامعه روحانیت، مردم عزیز فارس به ویژه شهروندان متدین و بزرگوار شهرستان نیریز تسلیت عرض می‌کنم .

حضور این شخصیت ارزشمند و مورد اعتماد مردم  نی‌ریز از مهم‌ترین دلایل حضور جدی مردم این شهرستان در صحنه‌های پایداری و تلاش محسوب می‌گردید؛ رای صد در صدی مردم این شهرستان در همه پرسی جمهوری اسلامی و تقدیم صدها شهید و جانباز از مصادیق بارز حضور در صحنه این مردم اصیل و با نجابت است. از خداوند متعال می‌خواهم ایشان را با اباء و اجداد طاهرینش محشور و به باز ماندگان به ویژه آقازادگان محترم علی‌الخصوص حجت‌الاسلام و المسلمین آقا سیدجواد فقیه و سایر اعضای محترم خانواده صبر و اجر جزیل عنایت فرماید.

در پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس هم آمده است:

باسمه تعالی

انالله و انا الیه راجعون

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَايَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.

خبر ارتحال عالم عامل و  فاضل ارجمند حضرت آیت‌الله سید محمد فقیه که با مجاهدت و ایثار و روشنگری و تبیین مبانی انقلاب اسلامی و با بیش از چهار دهه امامت جمعه نی‌ریز، باعث وحدت میان اقشار مختلف جامعه و ترویج علوم و معارف اهل بیت(ع) در حوزه و دانشگاه گردید. آن فقید سعید همواره در دفاع از نظام جمهوری اسلامی و پشتیبانی از ولایت فقیه، خدمت به مردم و تلاش در تربیت طلاب حوزه‌های علمیه و پرورش طلاب علوم دینی و قشرهای مختلف مردم استان فارس به خصوص در شهرستان نی‌ریز با کمال اخلاص و تواضع  عمر با برکت خود را سپری کرد.

اینجانب این ضایعه بزرگ را به محضر حضرت بقیةالله الاعظم ارواحنا له الفداء، رهبر معظم انقلاب، نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس، حوزه‌های علمیه، طلاب، شاگردان و مردم شریف شهرستان نی‌ریز مخصوصا به بیت مکرم و معزز وی، خصوصا به فرزندان ایشان، تسلیت عرض نموده و برای آن عالم فاضل علو درجات را از درگاه خداوند منان خواستارم.

در پیام تسلیت سیداحسان اصنافی، شهردار شیراز هم آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مجاهد و خدوم مرحوم آیت‌الله آقای حاج سیدمحمد فقیه رضوان‌الله تعالی علیه امام‌جمعه فقید شهرستان نی‌ریز  و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، موجب تأسف و تأثر خاطر گردید.

این عالم جلیل‌القدر عمر مبارک و شریف خویش را در خدمت به اسلام و مسلمین و مردم شریف شهرستان نی‌ریز مصروف ساخته و کارنامه‌ای پربار و سرشار از برکات درخشان دینی، فرهنگی و اجتماعی از خود به یادگار نهادند.

عروج این روحانی مجاهد را به مقام معظم رهبری مدظله العالی، علما، اهالی استان فارس و مردم شریف و ولایت‌مدار شهرستان نی‌ریز و بیت شریف و مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، از درگاه احدیت شادی روح ایشان وعلو درجات بهشتی و همنشینی با اولیاءالله آرزومندم».

همچنین در پیام تسلیت جامعه اساتید حوزه علمیه فارس آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شئ

خبر ارتحال تأسف‌بار عالم بزرگوار، امام‌جمعه معزز نی‌ریز، نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری، حضرت آیت‌الله حاج سیدمحمد فقیه رضوان‌الله تعالی علیه موجب تأثر گردید.

عمر پر برکت آن عالم خدوم، در تعلیم و تربیت طلاب مکتب جعفری، ترویج معارف قرآنی، تبلیغ مکتب نورانی اهل بیت علیهم‌السلام، اقدامات عام‌المنفعه و خدمات خالصانه به مردم سپری گردید.

جامعه اساتید حوزه علمیه فارس این ضایعه بزرگ را به مقام معظم رهبری مدظله العالی، علما، طلاب حوزه‌های علمیه، مردم شریف فارس به خصوص اهالی ولایت‌مدار نی‌ریز، خاندان مکرم ایشان بالاخص فرزند مکرمشان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه دامت افاضاته تسلیت و تعزیت می‌گوید».

در پیام تسلیت آیت‌الله علی اکبر کلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری هم آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر تاسفبار ارتحال عالم متقی، فقیه بزرگوار و امام جمعه محترم نی‌ریز حضرت آیت‌الله حاج سیدمحمد فقیه رضوان‌الله تعالی علیه، موجب تأثر گردید.

عمر شریف و پربرکت آن عالم خدوم صرف پرورش طلاب حوزه‌های علمیه، ترویج قرآن، تبلیغ معارف نورانی مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و حمایت از نظام مقدس اسلامی، اقدامات عام‌المنفعه و خدمت خالصانه به مردم گردید.

این ضایعه بزرگ را به مقام معظم رهبری مدظله نماینده محترم ایشان در استان، علما و طلاب حوزه‌های علمیه، مردم شریف نی‌ریز به خصوص بیت و خاندان مکرم ایشان بالاخص فرزند گرامیشان حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیدجواد فقیه سلمه‌الله تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم».

در پیام تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) هم آمده است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

انّالله و انّا الیه راجعون

رحلت عالِم ربانی آیت‌الله سیدمحمد فقيه(رحمت الله علیه)، امام جمعه نی‌ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری را به مردم شریف فارس به ویژه خطه عالم‌پرور نی‌ریز و حوزه‌های علوم اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. تقوای الهی، تواضع، خدمت بی منت به محرومان و پرورش جوانان مؤمن و انقلابی از ویژگی‌های بارز آن مرحوم بود که از ایشان الگوی حسنه‌ای برای عموم مؤمنان پدید آورده است.

از پيشگاه خداوند کریم برای آن مرحوم، علو درجات و لطف و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم».

پیام تسلیت سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم بدین شرح صادر شده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله وانا الیه راجعون

خبر ارتحال عالم مجاهد آیت‌الله «سیدمحمد فقیه» امام جمعه شهرستان نی‌ریز و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری موجب تأثر و تأسف گردید.

خدمات ارزشمند این عالم فقید در عرصه علمی، سیاسی و اجتماعی و حضور مؤثر در مجلس خبرگان، موجب محبوبیت ویژه آن عالم روحانی در بین جامعه روحانیت و مردم بوده است.

اینجانب این ضایعه جبران‌ناپذیر را به پیشگاه مقدس حضرت بقیةالله الاعظم، عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، جامعه روحانیت، خانواده محترم به ویژه فرزند ایشان حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدجواد فقیه» و مردم شریف و مومن استان فارس و شهرستان نی‌ریز تسلیت عرض می‌نمایم.

از درگاه حضرت حق برای روح ملکوتی آن عالم عالیقدر علو درجات و همجواری با انبیاء و ائمه اطهار(ع) و شهدا و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان آن مرحوم مسئلت می‌نمایم».

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha