دغدغه آیت‌الله فقیه تداوم مسیر قرآن و خدمت به مردم بود
کد خبر: 4044820
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

دغدغه آیت‌الله فقیه تداوم مسیر قرآن و خدمت به مردم بود

فرزند آیت‌الله فقیه، امام‌جمعه فقید نی‌ریز و چهره ماندگار قرآنی کشورمان، دغدغه مرحوم پدرش را تداوم مسیر قرآن و اهل بیت(ع) و خدمت به مردم دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه، فرزند مرحوم آیت‌الله سیدمحمد فقیهحجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد فقیه، فرزند مرحوم آیت‌الله سیدمحمد فقیه در حاشیه برگزاری مراسم وداع و تشییع پیکر پدرش در نی‌ریز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن برشمردن سجایای اخلاقی مرحوم پدرش گفت: رحلت ایشان موجب شد تا نه تنها بیت ایشان یتیم شود بلکه تمام افرادی که به این سید بزرگوار در سراسر کشور عشق داشتند، یتیم شدند.

وی ضمن قدردانی از تمام افرادی که به صورت تلفنی، پیامک یا فضای مجازی ابراز لطف کردند از طرف بیت مرحوم آیت‌الله فقیه، علما و جامعه روحانیت شهرستان نی‌ریز افزود: مردم ولایت‌مدار و انقلابی استان فارس در مرکز استان در تکریم و گرامیداشت و تشییع مرحوم آیت‌الله فقیه که در حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) و حرم شاهچراغ(ع) برگزار شد، درخشیدند و سنگ تمام گذاشتند.

فقیه همچنین به برگزاری مراسم تشییع در شهرستان‌های سروستان و استهبان که به صورت خودجوش انجام شد، اشاره و از محبت مردم این شهرستان‌ها قدردانی کرد و افزود: مردم نی‌ریز هم همیشه با آیت‌الله فقیه و بیت ایشان همراه بوده و هستند و در مراسم تشییع ایشان هم سنگ‌تمام گذاشتند که واقعاً جای قدردانی دارد.

فرزند مرحوم آیت‌الله فقیه با بیان اینکه پیام‌های تسلیت از بزرگان و علمای کشور از مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، علمای قم و سایر استان‌ها همچنان به دفتر ایشان ارسال می‌شود، گفت: این‌ها همگی نشان‌دهنده جایگاه با عظمت مرحوم آیت‌الله سیدفقیه، امام‌جمعه فقید نی‌ریز است.

وی بیان کرد: مرحوم پدرم همواره سعی داشت در گمنامی باشد و ساده‌زیستی را سرلوحه زندگی خود کرده بود اما این‌ها باعث محبوبیت ایشان شد. این همان وعده خداوند است که فرمودند محبت چنین افرادی را در دل همگان قرار می‌دهد.

فقیه با بیان اینکه دغدغه مرحوم آیت‌الله فقیه تداوم مسیر قرآن و اهل بیت(ع) و خدمت به مردم بود، ابراز امیدواری کرد: در حد توان و با بضاعت اندک اینجانب و مردم متدین نی‌ریز بتوانیم راه آن عالم ربانی را ادامه دهیم.

فرزند مرحوم آیت‌الله فقیه یادآور شد: همواره سخن و تأکید مرحوم پدرم این بود که از مردم و ولایت و نظام جمهوری اسلامی جدا نشوید؛ وحدت، همبستگی، هوشیاری و بصیرت عامل پیشرفت کشور و شهرستان نی‌ریز است که قریب صد در صد این شهرستان به جمهوری اسلامی در همه پرسی رأی مثبت دادند.

وی با یادآوری عشق مرحوم پدرش به خدمت به قرآن و اهل بیت(ع) گفت: ایشان همواره در ماه‌های مختلف نظیر ماه محرم و صفر و ماه شعبان یاد به خصوص امام حسین(ع) را بزرگ می‌داشتند.

فقیه با تأکید بر اینکه پدرم حتی در آخرین لحظات زندگیش هم دغدغه حفظ نظام جمهوری اسلامی و رفع مشکلات مردم داشت، گفت: بارها در بستر بیماری سراغ این موارد را می‌گرفتند و پیگیر امور بودند و تا لحظه آخر به فکر مردم و اسلام و انقلاب بود لذا امیدواریم این نکات را هیچگاه فراموش نکرده و هرگز اتحاد و همبستگی خود را از دست ندهیم چرا که رمز موفقیت مردم همین همبستگی حول محور ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha