بودجه‌های قرآنی را صرف ایجاد جذابیت کنیم
کد خبر: 3993643
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
انتظار فعالان قرآنی از دولت جدید / ۱۹

بودجه‌های قرآنی را صرف ایجاد جذابیت کنیم

قاری ممتاز استان فارس بر ضرورت استفاده از بودجه‌های قرآنی در مسیر صحیح تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین استفاده‌ای که باید از این نوع بودجه‌ها شود، کمک به جذب اقشار مختلف مردم به سوی قرآن است.

بودجه‌های قرآنی را صرف ایجاد جذابیت کنیمزهرا حسین‌پور، قاری ممتاز استان فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید بر ضرورت استفاده از بودجه‌های قرآنی در مسیر صحیح تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین استفاده‌ای که باید از این نوع بودجه‌ها شود، کمک به جذب اقشار مختلف مردم به سوی قرآن است.

وی افزود: به جای اینکه هزینه‌هایی صرف جوایز مسابقات قرآن اختصاص داده شود، این هزینه‌ها را صرف ایجاد جذابیت برای فعالیت‌های قرآنی و تشویق نوجوانان و جوانان برای حرکت به این سمت کنند.

حسین‌پور با تأکید بر اینکه باید بودجه‌ها را صرف اقداماتی کنیم که منجر به عمل به آیات قرآن می‌شوند، گفت: به جای اینکه مسابقه‌ای میان یکسری افراد خاص برگزار کنند و هزینه‌ها را هم میان همان افراد تقسیم کنند، بر روی جذب افراد به سوی قرآن کار شوند.


بیشتر بخوانید:


این قاری ممتاز استان فارس با بیان اینکه اقدامات بسیاری می‌توان برای این کار انجام داد، از جمله این اقدامات را اجرای جشنواره‌های قرآنی جذاب ویژه اقشار و سنین مختلف مردم برشمرد.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت حمایت از فعالان و معلمان قرآنی تأکید کرد و گفت: بیمه فعالان قرآنی یکی از معضلاتی است که هیچ‌گاه برطرف نشده است. برخی از معلمان قرآن به صورت آزاد با مؤسسات قرآنی همکاری می‌کنند و حتی برخی از آنان سابقه قرآنی بسیار خوبی هم دارند هم از نظر تجربه و هم تخصص، اما متأسفانه حمایتی از این افراد نمی‌شود.

حسین‌پور با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت نخبگان قرآنی نهایت استفاده را ببریم، گفت: دولت می‌تواند با تسهیلاتی نظیر ارائه بخشنامه‌هایی برای استخدام آنان یا بیمه آنان ظرفیت‌های آنان را به خوبی به کارگیری کند. بسیاری از افراد مانند من هستند که سابقه و تخصص قرآنی دارند ولی تحت حمایت هیچ نهاد خاص یا دولت قرار نمی‌گیرند و در نهایت این افراد فقط به صورت شخصی می‌توانند فعالیت‌های قرآنی خود را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه امروز در آموزش و پرورش معلمان قرآن کم داریم، گفت: گاهی مشاهده می‌شود معلمانی که پایه تدریس می‌کنند، قرآن را هم به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند که در این زمینه یا توانمند نیستند یا به خوبی تدریس نمی‌کنند و رسالت تدریس قرآن به خوبی انجام نمی‌شود در صورتی که می‌توان با جذب نخبگان قرآنی در آموزش و پرورش گام‌های مؤثری برای تربیت نسل آینده قرآنی کشورمان برداشت.

انتهای پیام
captcha