مدیران تراز جمهوری اسلامی در عرصه قرآن صاحب‌نظر باشند
کد خبر: 3983705
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۹
انتظار فعالان قرآنی از دولت جدید / ۱۱

مدیران تراز جمهوری اسلامی در عرصه قرآن صاحب‌نظر باشند

عضو سابق شورای عالی قرآن با اشاره به تغییر دولت طی روزهای آتی گفت: از دولت جدید انتظار می‌رود از افرادی در عرصه‌های مختلف مدیریتی هم در مدیریت امور قرآنی به‌طور خاص و هم در بخش‌های مدیریتی دیگر کشور استفاده کند که در عرصه‌های قرآنی درخشیده‌ باشند، یعنی مدیران تراز جمهوری اسلامی در عرصه قرآن صاحب‌نظر باشند.

سعید رحمانی، عضو سابق شورای عالی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تبیین انتظارات و مطالبات جامعه قرآنی از دولت جدید پرداخت و گفت: این انتظارات حتماً باید با ورود و در اختیار گذاشتن تمام ظرفیت‌های قرآنی توسط جامعه قرآنی در خدمت مجموعه کابینه دولت باشد.

وی با بیان اینکه باید  انتظارات جامعه قرآنی در حد مقدورات و ظرفیت‌های کلی کشور دیده شود، افزود: جامعه قرآنی باید با ورود مسئولان به دولت جدید کمک کند چراکه اهداف و خط مشی و جهت‌گیری‌های خوبی اعلام شد که در برنامه هیئت دولت و کابینه انجام شود و از سوی دیگر هم جامعه قرآنی به عنوان جامعه نخبه کشور انتظارات و توقعاتی دارد که این انتظارات باید حتماً در مطالبات و دوراندیشی‌ها و کارهای حکیمانه و برنامه‌ریزی‌های دولت مدنظر قرار گیرد.

رحمانی با تصریح اینکه جامعه قرآنی دارای مطالبات عمومی و خاص در حوزه قرآن است که مطالبات عمومی می‌تواند با مطالبات بخش عمده‌ای از مردم کشورمان مشترک باشد، گفت: مطالبات عمومی بیشتر در حوزه معیشت و اقتصاد است که همه باید برای رفع مشکلات اقتصادی کمک دهیم و جامعه قرآنی هم در این قضیه مستثنا نیست و طبیعتاً باید به این عرصه هم توجه و ورود کند.


بیشتر بخوانید:


این داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم اظهار کرد: بخش دیگری از مطالبات جامعه قرآنی و جهت‌گیری‌های آن مختص به همین جامعه است و به نظر می‌آید نخبگانی که در جامعه قرآنی در عرصه‌های مختلف حوزه قرآن اعم از تلاوت، حفظ، تدبر، تفسیر، هنر قرآنی، تبلیغ قرآنی و غیره فعالیت کرده یا قلم‌فرسایی می‌کنند یا آموزش می‌دهند و تلاوت می‌کنند می‌توانند یاری‌رسان خوبی برای دولت باشند تا دولت بتواند از گردنه مشکلات عبور کند و طبیعتاً باید عرصه را برای ورود جامعه قرآنی آماده کنیم.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود از افراد در مدیریت امور قرآنی به‌طور خاص و در بخش‌های مدیریتی دیگر استفاده شود که در عرصه‌های قرآنی درخشیده‌اند یعنی یک مدیر جمهوری اسلامی و تراز آن مدیری است که علاوه بر توانمندی در ابعاد مدیریتی، اقتصادی، فرهنگی، تخصص و تعهد، در حوزه قرآنی هم صاحب‌نظر باشد.

رحمانی قرآن کریم را کتاب زندگی توصیف کرد که می‌توانند تمام امور را برای انسان مشخص کند و ادامه داد: مدیران ما علاوه بر ویژگی‌های یک مدیر خوب اعم از مردمی، کارشناس، متعهد، عدالت‌محور، دلسوز و غیره باید قرآنی هم باشد و بتواند آموزه‌های قرآن را در تمام عرصه‌های مدیریتی در سطح جامعه جاری و ساری کند و در این صورت است که می‌توانیم امیدواریم باشیم آینده کشور به دست مدیرانی خواهد افتاد که آموزه‌های قرآن آنها را مقابل انحرافات و اشتباهات بیمه می‌کند زیرا بسیار بعید است که یک مدیر قرآنی اشتباه خاصی کند. انتظار داریم یکی از معیارهای انتخاب مدیران در تمام سطوح شاخص قرآنی و شناختی باشد که در عرصه قرآن کسب کرده‌اند تا بتواند این شناخت را در عرصه مدیرتی هم به‌کار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مدیر قرآنی می‌تواند ضمن پرداختن به جنبه‌های مختلف مدیریتی به خوبی بدرخشد و جامعه را به سرمنزل مقصود برساند، گفت: به‌طور خلاصه عمده مطالبات جامعه قرآنی در این عرصه آن است که وعده‌های فرهنگی داده شده در انتخابات به منصه ظهور برسد و کسانی که در جامعه قرآنی توان ورود به عرصه‌های مدیریتی جامعه را دارند هم در حوزه مدیریت‌های قرآنی و هم در سایر عرصه‌های مدیریتی جامعه مورد استفاده قرار گرفته و جامعه قرآنی به عنوان یک پیشرو برای خدمت به مردم قرار گیرد.

رحمانی در پایان تصریح کرد: شاید در گذشته کمتر به این بعد پرداخته‌ایم اما در هر صورت باید یکی از ویژگی‌های مدیران ما شناخت و ممزوج بودن ذهن با آموزه‌های قرآنی باشد و همه مدیران به معنای عام باید قرآنی باشند.

انتهای پیام
captcha