حفظ مرزهای عقیدتی نیاز به هزینه دارد / کاهش بودجه‌های قرآنی معقول نیست
کد خبر: 3948323
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
لطفی‌نيا در گفت‌وگو با ایکنا:

حفظ مرزهای عقیدتی نیاز به هزینه دارد / کاهش بودجه‌های قرآنی معقول نیست

پیشکسوت قرآنی کشورمان معتقد است که همان‌طور که دشمن برای حذف فرهنگ اسلامی از جامعه سرمایه‌گذاری مادی می‌کند، ما هم باید برای فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی خود سرمایه‌گذاری کنیم و نمی‌توان داعیه‌ای داشته باشیم و خلاف آن عمل کنیم و مسلماً هزینه کردن در این راه بسیار منطقی است و هر عقل سلیمی آن را می‌پذیرد.

حفظ مرزهای عقیدتی نیاز به هزینه دارد / کاهش بودجه‌های قرآنی معقول نیستمحمود لطفی‌نيا، پیشکسوت و داور مسابقات بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اهمیت مبحث هزینه برای فعالیت‌های قرآنی گفت: خداوند خود را مأمور حفظ و صيانت از قرآن كرده است و مسلماً مسلمانان هم باید به این امر مهم اهتمام ورزند.

وی افزود: بررسی آیات قرآن و متون معرفتی اعم از روایات اسلامی، احادیث، تاریخ، فقه و کلام و ... مسلمانان را به حفظ و صیانت از قرآن کریم هدایت می‌کند تا نسبت به این مهم اهتمام ورزند کما اینکه دشمن هم به این مسئله رسیده است و تمام مشکلات خود را از قرآن می‌بیند. صهیونیزم جهانی که دشمن بزرگ مسلمانان است، می‌گوید اگر می‌خواهید هویت مسلمانان را از آنان بگیرید، باید قرآن را از این‌ها جدا کنید بنابراین مسلمانان باید به این مسئله هوشیار باشند.


بیشتر بخوانید: 


لطفی‌نیا تأکید کرد: همان‌طور که از مرزهای کشور باید دفاع کنیم و برای این دفاع تا پای جان باید بایستیم برای قرآن و مرزهای عقیدتی کشور هم باید هزینه کنیم.

وی به تبیین مفهوم هزینه کردن برای فعالیت‌های قرآن پرداخت و گفت: هزینه کردن برای قرآن در عرصه اجتماع باید به‌صورت اعم انجام شود یعنی هم من مسلمان مؤمن و اهل قرآن و هم عموم جامع مسلمانان و حاکمیت اسلامی که قرار است پاسبان و نگهبان مرزهای عقیدتی و معرفتی مسلمانان باشد، باید هر کدام به سهم خود به این وظیفه برای حفظ و صیانت از قرآن عمل کنیم.

لطفی‌نیا با تأکید بر اینکه برای حفظ و صیانت از قرآن در میان جوامع اسلامی باید هزینه کنیم، همان‌طور که برای توسعه و گسترش اقتصاد و فناوری باید هزینه می‌کنیم، گفت: توسعه امور فرهنگی و اجتماعی متعلق به ایران اسلامی نیاز به هزینه دارد و برای فرهنگ دینی به‌ویژه قرآن کریم که منبع اصلی فرهنگ دینی مسلمانان است، نیز باید هزینه کرد.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان اظهار کرد: مگر می‌شود كسی ادعايی در ارتباط با هويت فرهنگی خویش داشته باشد اما در مقابل آن بیکار بنشیند و بگوید خدا می‌رساند و لازم نیست ما برای آن هزینه کنیم! يكی از مهم‌ترين عناصر فرهنگی نظام جمهوری اسلامی برای اقامه تمدن نوین اسلامی در جهان که جمهوری اسلامی علم‌دار آن است، همین قرآن کریم است.

لطفی‌نیا اضافه کرد: همان‌طور که دشمن برای حذف فرهنگ اسلامی از جامعه ما سرمایه‌گذاری مادی می‌کند، ما هم باید برای فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی خود سرمایه‌گذاری کنیم و نمی‌توان داعیه‌ای داشته باشیم و خلاف آن داعیه را عمل کنیم و مسلماً هزینه کردن در این راه بسیار منطقی است و هر عقل سلیمی آن را می‌پذیرد.

وی در پایان به وضعیت تخصیص بودجه‌های قرآنی در دولت‌های مختلف اشاره کرد و گفت: اتفاقاتی كه در بحث بودجه‌های قرآنی چه در دولت گذشته و چه دولت فعلی رخ داد و مسئولان امر تلاش می‌کنند تا هرچقدر که می‌توانند از این بودجه‌ها بکاهند، منطقی و معقول نیستند و حکایت از بی‌توجهی و بی‌معرفتی برنامه‌ریزان بودجه دارد. مجلس و دولت باید به مبانی اصیل اسلام مراجعه کند و به این مسئله توجه ویژه داشته و اهتمام ورزد.

انتهای پیام
captcha