بودجه‌های قرآنی به درستی هزینه نمی‌شوند
کد خبر: 3947955
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵

بودجه‌های قرآنی به درستی هزینه نمی‌شوند

پیشكسوت قرآنی كشور با بیان اینكه بودجه‌های قرآنی خوب صرف نمی‌شوند، گفت: مشكل اساسی ما این است كه خوب انتخاب نمی‌كنیم كه بودجه‌های قرآنی را در كجا هزینه كنیم و بودجه كدام فعالیت‌ها را كم كنیم تا بتوانیم بودجه‌های خود را برای كارهای اولویت‌دارتر هزینه كنیم.

بهروز یاریگل، پیشكسوت و قاری بین‌المللی قرآن كریم در گفت‌وگو با ایكنا از فارس،‌ در پاسخ به چرایی هزینه كردن برای قرآن گفت: شاید بتوانیم این مسئله را این‌گونه بیان كنیم كه در حقیقت بودجه‌های قرآنی خوب صرف نمی‌شوند یعنی اگر می‌گوییم برای انجام فعالیت‌های قرآنی بودجه كم داریم، ممكن است درست باشد اما نباید فراموش كنیم بودجه‌هایی كه در حال حاضر صرف مسابقات و كلاس‌های آموزشی و سایر فعالیت‌های جانبی باید هزینه كنیم، خوب هزینه نمی‌شوند.


بيشتر بخوانيد:


وی افزود: مشكل اساسی ما این است كه خوب انتخاب نمی‌كنیم كه بودجه‌های قرآنی را در كجا هزینه كنیم و بودجه كدام فعالیت‌ها را كم كنیم تا بتوانیم بودجه‌های خود را برای كارهای اولویت‌دارتر هزینه كنیم.

یاریگل بیان كرد: این نكته را باید هم كارشناسان و كسانی كه كارهای منسجم اداری را در سطوح بالا رهبری می‌كنند، رعایت كنند و هم كسانی كه كارهای قرآنی مردمی را انجام می‌دهند، كلاس قرآن برپا می‌كنند و مسابقات قرآنی برگزار می‌كنند و یا اینكه در بحث ظاهر قرآن مثل آموزش‌های قرائت و حفظ فعالیت كرده و یا در بحث آموزش باطن قرآن یعنی كلاس‌های تفسیر و مفاهیم قرآن و علوم قرآنی فعالیت می‌كنند.

این پیشكسوت قرآنی كشورمان با تأكید بر اینكه كارشناسان باید بر چگونگی هزینه كردن بودجه‌های قرآنی بیشتر كار كنند، گفت: از كجا معلوم است كه بودجه‌های قرآنی كم است، شاید حتی مبلغشان کافی هم باشد اما متأسفانه ما آن‌ها را خوب هزینه نمی‌كنیم؛ یعنی نمی‌دانیم در كجا باید بیشتر هزینه كنیم و در كجا كمتر و یا حتی ممكن است كارهای موازی انجام دهیم.

وی با بیان اینكه باید به كارهای ریشه‌ای و مؤثر در بحث تخصیص بودجه‌ها بپردازیم، گفت: گاهی اوقات انسان می‌بیند در برخی از جاها نیاز به بودجه‌های مردمی بیشتری داریم تا مردم بتوانند فعالیت بیشتری كنند، مسلماً باید به این قسمت بیشتر توجه كنیم.

انتهای پیام
captcha