شناخت بیشتر امام(ره) به عنوان مفسر قرآن یک ضرورت است
کد خبر: 3438843
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
رئیس دانشکده الهیات دانشگاه اندونزی:

شناخت بیشتر امام(ره) به عنوان مفسر قرآن یک ضرورت است

گروه بین‌الملل: مطالعه آثار امام خمینی نشان می‌دهد که ایشان مفسر بزرگ قرآن، فیلسوف و حامی بزرگ اسلام بود؛ بنابراین شخصیت امام(ره) باید بیشتر شناخته شود.

«راسخان انوار»، رئیس دانشکده الهیات دانشگاه اسلامی «سونان گونونگ‌جاتی» در شهر «باندونگ» اندونزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) اظهار کرد: امام خمینی به ما درس داد که چگونه قرآن می‌تواند ما را به سوی بهتر شدن حرکت دهد.

وی که برای شرکت در همایش بین‌المللی «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)» به ایران آمده بود، افزود: امام خمینی به ما نشان داد که چگونه قرآن می‌تواند جامعه را به سمت بهتر شدن پیش ببرد و به انسان شرافت دهد.

راسخان انوار تصریح کرد: برگزاری همایش‌هایی برای شناخت شخصیت‌های بزرگ مسلمان مانند امام خمینی می‌تواند فواید زیادی برای ما داشته باشد و ضمن آشنا کردن افراد با امام، چگونه پیروی کردن از قرآن را نیز به ما می‌آموزد.

راسخان انوار که در زمینه قرآن و تفاسیر قرآنی تحصیل کرده و رساله دکترایش به بررسی تفسیر قرآن علامه‌طباطبایی اختصاص داشته، درباره آشنایی خود با امام گفت: به واسطه ارتباط نزدیکی که میان علامه طباطبایی و امام خمینی وجود داشت، با ایشان بیشتر آشنا شدم.

وی تأکید کرد: امام خمینی اندیشمند بزرگی بود که باید بیشتر شناخته شود.

مطالب مرتبط
captcha