شایستگی علمی جهاد دانشگاهی غیر قابل انکار است
کد خبر: 3338401
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
سید ابومحمد مرتضوی:

شایستگی علمی جهاد دانشگاهی غیر قابل انکار است

گروه دانشگاه: رئیس دبیرخانه نهاد مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور با بیان اینکه فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی تحسین‌برانگیز است، گفت: از جهت شایستگی علمی، نهاد جهاد دانشگاهی را نباید منکر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابومحمد مرتضوی،‌ رئیس دبیرخانه نهاد مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در آستانه 16 مرداد، سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی در رابطه با این نهاد انقلابی گفت: نهاد ما با جهاد دانشگاهی ارتباط خیلی خوبی دارد. با دوستان جهاد دانشگاهی در جهات مختلف تعامل داریم.

وی که در دوره‌ای مسئولیت نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شریف را عهده‌دار بوده است، افزود: در دانشگاه صنعتی شریف با دوستان جهاد دانشگاهی در آنجا تعامل خیلی خوبی داشتیم، همچنین در بیرون از دانشگاه نیز با واحدهای دیگر همکاری داشته‌ایم؛ البته معمولاً هم‌پوشانی داشتیم اما برای به حداقل رساندن آن اعتقاد داشتیم که باید تعامل داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مرتضوی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را واقعاً مثبت و خوب ارزیابی می‌کنم. در جهات مختلف به‌ویژه در پژوهشکده رویان که فعالیت‌هایشان مایه افتخار نظام است بسیار موفق عمل کرده‌اند.

فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی تحسین‌برانگیز است

رئیس دبیرخانه نهاد مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور با اشاره به فلسفه وجودی نهاد جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: فلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی برای کارهای فرهنگی بوده ولی در ادامه احساس کردند که کارهای دیگری نیز می‌توانند انجام دهند، به‌ویژه وقتی وارد پژوهش شدند، پژوهش‌هایشان واقعاً قابل قبول بوده و کارهای منحصر به فردی بعضاً انجام داده‌اند که قابل تقدیر و تحسین‌برانگیز است.

وی عنوان کرد: قبل از انقلاب و بعد از آن انگیزه‌هایی داشتیم که باعث حرکت‌های رو به جلوی خوبی بود. چنانچه بتوانیم آن‌ انگیزه‌ها را احیا کنیم و با آن ‌انگیزه‌ها وارد کار و کارهای فرهنگی، علمی، پژوهشی و اجتماعی شویم قطعاً موفقیت ما بیشتر خواهد بود.

شایستگی علمی نهاد جهاد دانشگاهی قابل انکار نیست

حجت‌الاسلام مرتضوی با بیان اینکه از جهت شایستگی علمی، نهاد جهاد دانشگاهی را نباید منکر شد، گفت: ممکن است یک نفر انگیزه داشته باشد اما سواد یا تخصص کافی را نداشته باشد که مورد قبول نخواهد بود؛ هر دو جنبه سواد و تخصص و انگیزه باید باشد و این در جهاد دانشگاهی معمولاً بوده است.

رئیس دبیرخانه نهاد مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در بعضی از حوزه‌ها به درجه الگویی برای نهادهای دیگر رسیده است، اظهار کرد: موازی‌کاری در کار ما بیداد می‌کند. می‌توانیم در حرکت‌هایی که از اول انقلاب داشته‌ایم و آن‌ها را ادامه می‌دهیم و بعضاً بی فایده هم هستند را تجدید نظر کنیم. در اینها باید تجدید نظر کنیم و اینها یک مقداری قابل تأمل است.

captcha