اعلام میزان مبالغ جوایز نقدی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4190001
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

اعلام میزان مبالغ جوایز نقدی مسابقات سراسری قرآن

میزان جوایز چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اعلام شد. در مجموع بیش از دو میلیارد تومان به رتبه‌های اول تا پنجم رشته‌های 10‌گانه اهدا می‌شود.

برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن چقدر جایزه گرفتند

به گزارش ایکنا، از سال قبل و چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه که مطالبه چندین ساله بانوان در مورد یکسان‌سازی میزان جوایز بانوان و آقایان، اعمال شد، مسئولان برگزارکننده مسابقات با آغوش بازتری به سؤالات مربوط به میزان جوایز پاسخ داده‌اند. به دنبال پیگیری‌های خبرنگار ایکنا، میزبان جوایز نفرات برتر رشته‌های مختلف چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اعلام شد.

در این دوره از مسابقات نفرات اول تا پنجم رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن کریم، حفظ 20 جزء، اذان(ویژه آقایان)، دعاخوانی، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و تفسیر عمومی قرآن کریم در دو گروه بانوان و آقایان جوایز نقدی دریافت می‌کنند. در بخش معارفی که هنوز مسابقات آن برگزار نشده است (19 تا 23 دی‌ماه)، رتبه‌های اول تا پنجم در صورت کسب حد نصاب‌های لازم تجلیل می‌شوند و در صورتی که شرکت‌کنندگان در رشته‌ای حدنصاب را رعایت نکنند، جایزه دریافت نکنند.

همچنین در رشته تواشیح نیز 10 گروه برتر شامل پنج گروه در بخش بانوان و پنج گروه در بخش آقایان از جایزه نقدی بهره‌مند می‌شوند. اعضای گروه‌های تواشیح برای حضور در مسابقات، بر اساس آیین‌نامه بین چهار تا شش نفر اعلام شده است. 

بر اساس آنچه مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرده است، میزان جوایز این دوره از مسابقات به حدود دو میلیارد و 180 میلیون تومان رسیده است. 

بیشترین میزان جوایز را شرکت‌کنندگان رشته‌های تواشیح دارند و بعد از آن نفرات اول رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم قرار دارند. میزان جوایز نفرات برتر در هر دو گروه بانوان و آقایان به شرح زیر است؛

رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن

نفرات اول 55 میلیون تومان
نفرات دوم 50 میلیون تومان
نفرات سوم 45 میلیون تومان
نفرات چهارم 40 میلیون تومان
نفرات پنجم 35 میلیون تومان

رشته قرائت ترتیل 

نفرات اول 40 میلیون تومان
نفرات دوم 35 میلیون تومان
نفرات سوم 30 میلیون تومان
نفرات چهارم 25 میلیون تومان
نفرات پنجم 20 میلیون تومان

رشته حفظ 20 جزء قرآن کریم

نفرات اول 35 میلیون تومان
نفرات دوم 30 میلیون تومان
نفرات سوم 25 میلیون تومان
نفرات چهارم 20 میلیون تومان
نفرات پنجم 15 میلیون تومان

دعاخوانی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادی، تفسیر قرآن و اذان

نفرات اول 15 میلیون تومان
نفرات دوم 14 میلیون تومان
نفرات سوم 13 میلیون تومان
نفرات چهارم 12 میلیون تومان
نفرات پنجم 11 میلیون تومان

مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم

گروه‌های اول 70 میلیون تومان
گروه‌های دوم 65 میلیون تومان
گروه‌های سوم 60 میلیون تومان
گروه‌های چهارم 55 میلیون تومان
گروه‌های پنجم 50 میلیون تومان

یادآور می‌شود، در چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و بر اساس اعلام رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نفرات اول رشته‌های حفظ کل و قرائت تحقیق در هر دو بخش بانوان و آقایان ۴۰ میلیون تومان دریافت کرده‌اند، همچنین رتبه‌های دوم تا پنجم نیز به ترتیب ۳۵، ۳۰، ۲۵ و ۲۰ میلیون تومان دریافت کرد‌ه‌اند.

در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم نیز رتبه‌های اول ۲۲ میلیون تومان و رتبه‌های دوم تا پنجم نیز به ترتیب ۲۰، ۱۸، ۱۶ و ۱۴ میلیون تومان دریافت کرده‌اند. 

انتهای پیام
captcha