ضرورت حفظ ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در جشن‌های ایرانیان خارج از کشور
کد خبر: 4178135
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
حجت‌الاسلام ایمانی‌پور تأکید کرد؛

ضرورت حفظ ارزش‌های اخلاقی و اسلامی در جشن‌های ایرانیان خارج از کشور

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با ایرانیان مقیم تایلند بر ضرورت حفظ ارزش‌های اسلامی و اخلاقی در جشن‌های ایرانیان خارج از کشور تأکید کرد و از آن‌ها خواست که صدای مظلومان فلسطین باشند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و عضو شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و سفیر ایران و رایزن فرهنگی کشورمان در تایلند با جمعی از  ایرانیان مقیم تایلند دیدار کردند.

در این نشست، حجت الاسلام ایمانی‌پور  با اشاره به ضرورت حفظ سبک زندگی مسلمان ایرانی برای ایرانیان در خارج از کشور گفت: «یکی از موضوعات جدی برای شما ایرانیان مقیم خارج از کشور حفظ سبک زندگی ایرانی است که این مسئله باید در جشن‌ها حفظ شود».

وی افزود: «بعضی جشن‌هایی که به ظاهر جشن سنتی ماست، ارزشی‌های اخلاقی مختص به خود دارد و ما در برگزاری آن بی‌توجه‌ هستیم، مانند جشن شب یلدا که پیام خاص خود را دارد».

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: «پیام اصلی شب یلدا این است که طولانی‌ترین شب سال را پشت سر می‌گذاریم که سیاهی را به سمت نور حرکت کنیم، اما این پیام مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، بنابراین ما باید برای برگزاری این جشن‌ها دقت کنیم و ارزش‌های اخلاقی و اسلامی را حفظ کنیم».
 
عضو شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: «اتفاقی که باید در تایلند انجام گیرد که هم‌اکنون در برخی کشورهای دیگر رویداد داده، داشتن یک مرکز فرهنگی است که مرکزی خارج از سفارت باشد که ایرانیان در دورهمی فعالیت‌های فرهنگی انجام دهند و همچنین یک مرکز آموزش زبان هم فرصت خوبی است که موضوع زبان فرهنگی است، برخی ایرانیان می‌توانند فارسی حرف بزنند اما نمی‌توانند خوب بنویسند که این وظیفه ما ایرانی‌ها است که این مسئله را به‌صورت جدی دنبال کنیم».
 
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: «شما ایرانیان خارج از کشور باید صدای مظلوم باشید و در کنار مظلوم باشید. وقایع فلسطین در نوار غزه می‌توان گفت یک معجزه است و رژیم صهیونیستی کاملا شکست خورد، اسرائیل که به داشتن بهترین سازمان‌های جاسوسی در جهان معروف بود، کاملا نابود شده است».
 
 وی در پایان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور مبنی بر ارائه خدمات فرهنگی به ایرانیان فارغ از گرایشات آنان به مواردی از جمله ظرفیت دیاسپوراها در جهان، سبک زندگی و ارزش‌های دینی، ایجاد مراکز فرهنگی ایرانیان و ترویج زبان فارسی برای حفظ هویت فرزندان اشاره کرد.
انتهای پیام
captcha