تفاهم‌نامه مبادلات فرهنگی ایران و چین امضاء شد
کد خبر: 4178573
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

تفاهم‌نامه مبادلات فرهنگی ایران و چین امضاء شد

تفاهم نامه مبادلات فرهنگی میان ایران و چین در جلسه مشترک کمیته فرهنگی دو کشور امضاء شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جلسه مشترک کمیته فرهنگی ایران با چین با حضور  لو اینگ چوانگ،  معاون فرهنگ و گردشگری چین و  حسین روزبه معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار و در این جلسه تفاهم نامه مبادلات فرهنگی میان دو کشور به امضاء رسید.

حجت‌الاسلام ایمانی پور در این نشست گفت: با توجه به علاقه دو کشور برای توسعه روابط امید است این برنامه زمینه‌ساز گسترش روابط دو جانبه باشد.

وی افزود: ما از نظم آمریکایی گذر کردیم با همکاری‌های جدید در ایجاد نظم نوین جهانی دو کشور می‌توانند مؤثر واقع شوند.

ایمانی‌پور ادامه داد: تشکیل کمیته فرهنگی مشترک حاکی از توسعه روابط دو کشور است و امید است با کوتاه کردن فاصله جلسات، زمینه توسعه روابط را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: امید است معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین در این سفر از اماکن فرهنگی، تاریخی و فرهنگی بازدید کنند و گفت‌و‌گوهای دو جانبه با همکاران ما خواهند داشت.

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری چین هم گفت: برای اجرای مبادلات در مرحله بعدی بتوانیم دو طرف در گسترش روابط فرهنگی و هنری تلاش کنیم.

لو اینگ چوانگ با بیان این که پیش از برگزاری جلسه کمیته، صحبتی با حجت‌الاسلام ایمانی پور داشتیم، افزود: برای برگزاری جلسه امروز دو طرف خیلی زحمت کشیدند که از این زحمات تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: قبل از برگزاری کمیته مشترک، برای تعمیق روابط باید یک سری پروژه‌ها را اجرایی کنند و بر این اساس روابط فرهنگی دو طرف به تمام معنا پیش برود.

پیش از امضای تفاهم‌نامه، طرفین در قالب کمیته‌ مشترک فرهنگی با حضور حسین روزبه، معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مفاد تفاهم‌نامه را بررسی کردند.

روزبه در این نشست با اشاره به روابط دو کشور در زمینه‌های فرهنگی گفت: ما توسعه همکاری‌های خود را در حوزه فرهنگی انجام خواهیم داد و در این زمینه تلاش‌های خود را گسترش می‌دهیم.

معاون وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری خلق چین در رأس هیئتی برای شرکت در دومین کمیته مشترک فرهنگ ایران و چین به تهران آمده است.

انتهای پیام
captcha