افزودن بخش ویژه ملی به جشنواره قرآنی طهورا
کد خبر: 4175600
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
در محکومیت هتک حرمت قرآن

افزودن بخش ویژه ملی به جشنواره قرآنی طهورا

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جشنواره قرآنی طهورا گفت: در راستای محکومیت هتک حرمت قرآن کریم بخش ویژه به این جشنواره اضافه شده است و تمامی کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور می‌توانند در دو رشته‌ «پوستر» و «شعر» آثار خود را ارسال کنند. 

اضافه شدن بخش ویژه به جشنواره قرآنی طهورا

زهرا قاسمی، دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جشنواره قرآنی طهورا گفت: امسال با توجه به هتک حرمت‌ قرآن کریم در برخی کشورهای غربی یک بخش ویژه به جشنواره طهورا اضافه شده است. 

وی افزود: جشنواره طهورا در رشته‌ها و بخش‌های مختلف و ویژه کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه شیراز برگزار می‌شود. امسال با توجه به هتک حرمت‌های صورت گرفته به کلام وحی به صرف محکومیت این اقدام اکتفا نکردیم و به یک مبارزه فرهنگی دست زدیم.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره طهورا با زبان هنر هتک حرمت به قرآن کریم محکوم خواهد شد، افزود: بر همین اساس در هفتمین دوره جشنواره قرآنی طهورا یک بخش ویژه ملی اضافه شد. در این بخش تمامی کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور می‌توانند در دو رشته‌ «پوستر» و «شعر» آثار خود را تا پایان آبان‌ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 

دبیر کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز تصریح کرد:‌ محوریت آثار ارسالی «قرآن، عامل وحدت و همگرایی تمدن اسلامی»، «قرآن، نوری خاموش‌ناپذیر از ازلیت تا ابدیت» و «هتک حرمت، نبردی بی‌اثر در برابر معجزه جاودان» در نظر گرفته شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه در تلاشیم تا یک دوره آموزشی برای شرکت‌کنندگان در این بخش از جشنواره نیز برگزار شود، گفت: این موضوع هنوز نهایی نشده اما نهایت تلاش خود را برای برگزاری دوره آموزشی به کار خواهیم بست.

وی در پایان با اشاره به اینکه جشنواره قرآنی طهورا مجزای از جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور است، گفت: یکی از تفاوت‌های جشنواره طهورا با جشنواره هرساله قرآن و عترت دانشگاهیان این است که در جشنواره قرآنی دانشگاهیان تنها دانشجویان می‌توانند شرکت کنند، اما در طهورا امکان حضور اساتید و کارکنان نیز فراهم شده است. 

آیین‌نامه بخش ویژه جشنواره قرآنی طهورا

سمیه عیادی

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha