رئیس دانشگاه شیراز تحریم بسیج دانشجویی از طرف اتحادیه اروپا را محکوم کرد
کد خبر: 4145249
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

رئیس دانشگاه شیراز تحریم بسیج دانشجویی از طرف اتحادیه اروپا را محکوم کرد

رئیس دانشگاه شیراز با صدور پیامی به تحریم بسیج دانشجویی از طرف اتحادیه اروپا واکنش نشان داد و این تحریم را محکوم کرد.

محمد مؤذنی، رئیس دانشگاه شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمد مؤذنی رئیس دانشگاه شیراز با صدور پیامی به تحریم بسیج دانشجویی از طرف اتحادیه اروپا واکنش نشان داد و این تحریم را محکوم کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

گرچه پاییزهای زرد جهان         باز تحریم می‏کنند تورا

تو بهاری و عاقبت روزی         همه تکریم می‏کنند تورا

ایران اسلامی، درختی تناور است که در طول تاریخ چندهزار ساله‏ی خود تندبادهای بی‏اثرِ روزگار را با شکوه و حماسه‏ای چون کوه به عقب رانده و امواج دروغین شیطنت و فریب را در هم شکسته است. ریشه‏های این درخت تنومند، در باورهای راستین ایرانیان باستان رخنه کرده و شاخه‏های بلند آن، رو به معراج فرهنگ و مهر و خردورزی، به خورشید دین مبین اسلام پیوند خورده است.

در عصر پرتردید تفکر افسارگسیختگی مدرن و در روزهای تقابل دانش الهی و علم قدرت ‏طلب، این دانشگاه ایرانی است که در سایه‏ی پیوند تامل ومعنویت و در سایه‏ی همراهی خرد و مذهب، توانسته است به افق‏هایی تاثیرگذار و تازه در عرصه‏های بین‏المللی دست یابد. بی‏شک، این موفقیت‏های شگرف، بر آمده از باور و تلاش روزافزون استادان و محققان و دانشجویانی است که تمام نیروی خود را برای اعتلای نام ایرانی اسلامی بسیج کرده‏اند و به حقیقت، یکی از نمادهای این حرکت علمی در دانشگاه‏ها، شجره‏ی طیبه‏ی بسیج، به‏ویژه بسیج دانشجویی است.

پس شگفت نیست که وارثان تمدن تکدرّ و تکبر، نتوانند این حقیقت شریف را تحمل کنند و پشت نقاب تحریم، بکوشند جویبار خرد و دانش پویای ایرانی را به حاشیه برانند که تحریم درخت پرشکوفه‏ی بسیج دانشجویی یکی از نشانه‏های این خیال‏های باطل و اوهام زایل است. اما سرانجام پارسایانِ خردمند، پیشگامی در دروازه‏های آخرالزمان خواهد بود و نفس‏هایی نامبارک که به آرزوی محال خاموش‌کردن آتش نور الهی دمیده شده‏اند، آن نور عمیق و جهان‏گیر را به‏زودی در همه‏جا متجلّی خواهند دید که والله متمِّ نورهِ ولَو کره الکافرون.  ان‏شاء الله.

دکتر محمد مؤذنی

رئیس دانشگاه شیراز

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha