پژوهشکده حکمرانی دانشگاه شیراز آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 4144431
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

پژوهشکده حکمرانی دانشگاه شیراز آغاز به‌کار کرد

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز از افتتاح پژوهشکده حکمرانی این دانشگاه خبر داد.

دانشگاه شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، همایش «حکمرانی متعالی» همراه با افتتاح پژوهشکده حکمرانی امروز، 8 خردادماه در دانشگاه شیراز برگزار شد.

محمد جواهری طهرانی، رئیس پژوهشکده حکمرانی و رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز امروز، ۸ خرداد در این مراسم گفت: پژوهشکده حکمرانی مبتنی بر ضرورت جهت‌دهی علمی و توسعه حکمرانی پژوهش‌محور و دانش‌محور در طرح توسعه دانشگاه شیراز تعریف شده است تا نسبت دانشگاه به حاکمیت و مدیریت اجتماعی را محقق کند.

وی، حیطه‌های کارکردی این پژوهشکده را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: کارگروه‌ها و مراکز مطالعات تخصصی از حیث پرداختن به مبانی بینش تمدنی و منطق حکمرانی و همچنین مباحث بنیادین حکمرانی‌های مدرن و سکولار فعالیت خودش را دنبال می‌کند.

جواهری طهرانی ادامه داد: پژوهشکده حکمرانی دانشگاه شیراز مباحث عینی و انضمامی که نوع رویکرد حکمرانی با منطق تمدنی در حوزه‌های تخصصی، جامعه‌شناسی سیاسی، فارس‌شناسی، حکمرانی امنیت، مطالعات شرق آسیا و خلیج فارس و حکمرانی حقوقی، حوزه سیاست جنایی و حکمرانی فرهنگی، اقتصادی و حکمرانی در حوزه علم و فناوری را با منطق انتقادی نسبت به وضع کنونی بررسی می‌کند تا بتواند رویکرد ایجابی به توسعه ادبیات حکمرانی تمدنی اسلامی داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تأسیس پژوهشکده حکمرانی دانشگاه شیراز از خردادماه ۱۴۰۱ با تمرکز در دانشکده حقوق شروع شد، افزود: اکنون پس از گذشت حدود یک سال از فراهم‌سازی زیرساخت‌ها با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

جواهری طهرانی هدف اصلی این پژوهشکده را پرداختن به مسائل و چالش‌های ملی و منطقه‌ای با اولویت شهر شیراز، استان فارس و جنوب کشور از دیدگاه علمی و ارائه راهکار‌های راهبردی و کاربردی به دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی عنوان کرد تا سازمان‌های دولتی و حاکمیتی بتوانند با منطق پژوهش‌محور، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌ها کنند تا ضمن احصا چالش‌ها و مشکلات روند ارتقای مدیریتی حاکمیتی در سطح کشور محقق شود.

انتهای پیام
captcha