جشنواره مدهامتان مقدمه آشنایی با قرآن و درک معانی والای آن است
کد خبر: 3385796
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴

جشنواره مدهامتان مقدمه آشنایی با قرآن و درک معانی والای آن است

گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: جشنواره مدهامتان مقدمه آشنایی با قرآن و درک معانی والای آن است تا این مفاهیم و ارزش‎های والا را در زندگی پیاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، پنجشنبه، 23 مهرماه با حضور 600 شرکت کننده در 5 رشته قرآنی از شهر کرمانشاه و 13 شهرستان، دهمین جشنواره مدهامتان باحضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهره‎های برتر قرآنی از اساتید و داوران استان و اعضای کانون‎های مساجد در تالار انتظار کرمانشاه آغاز شد.

دراین رابطه طیب صفری، مسئول دبیرخانه کانون‎های فرهنگی - هنری مساجد استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایکنا گفت: جشنواره قرآن مدهامتان در 6 رشته ویژه آقایان، 5 رشته ویژه بانوان همچنین رشته تفسیر ویژه امامان جماعت مساجد برگزار می شود.

وی به برگزاری مسابقات تفسیر و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه در 8 آبان ماه سال جاری اشاره و افزود: بیش از 600 شرکت کننده در دو بخش بانوان و آقایان برای کسب عناوین برتر در رشته های قرائت، ترتیل، اذان، حفظ، صحت قرائت و اذکار نماز با هم به رقابت می پردازند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی - هنری مساجد استان کرمانشاه به برگزاری مسابقات در دو رده سنی زیر 16 سال و 18 تا 30 سال اشاره داشت و گفت: تیم داوری متشکل از 8 گروه منتخب از اساتید و داوران زبده قرآنی استان کار نظارت و داوری بر مسابقات را برعهده دارند.

صفری استقبال شرکت کنندگان در این دوره را نسبت به دوره های قبل چشمگیرتر عنوان کرد و افزود: خوشبختانه در هر دوره شاهد حضور تعداد بیشتری از علاقه مندان و جوانان و نوجوانان مستعد در جشنواره هستیم.

وی با بیان اینکه جشنواره قرآنی مدهامتان در شمار جشنواره های جوانان مساجد قرار دارد، عنوان کرد: نفرات اول تا سوم هریک از این رشته ها در آیین اختتامیه جشنواره مورد تقدیر قرار می گیرند.

صفری اظهار کرد: نفر اول حفظ کل بانوان و نفرات اول رشته های قرائت، حفظ در سه بخش ده، بیست و سی جز، اذان، ترتیل و تفسیر آقایان موفق به راهیابی به مرحله کشوری مسابقات در اصفهان خواهند شد.

درادامه این مراسم ابراهیم رحیمی زنگنه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز با اشاره به استقبال و علاقه عمومی به جشنواره مدهامتان گفت: این دوره از مسابقات در هفت رشته شامل قرائت، ترتیل، اذان، حفظ، صحت قرائت و اذکار نماز، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه برگزار می شود.

وی افزود: ما در دوره ای زندگی می کنیم که مطالعه و توجه به مفاهیم علمی و به طور کلی سرانه مطالعه در جامعه اندک است.

رحیمی زنگنه با اشاره به افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب در استان، وضعیت نشر کتاب و مطالعه در کشور را نامطلوب خواند و اظهار کرد: کتاب خوانی و سرانه مطالعه تا حد بسیار زیادی در تحول فرهنگی، پیشرفت و توسعه کشورها اثرگذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: حتی عالی ترین کتاب ما که قرآن کریم است و تمام حقایق برجسته عالم هستی در آن درج شده، به مراسم ختم و محافل انس با قرآن مختص شده.

رحیمی زنگنه اظهار کرد: جشنواره مدهامتان مقدمه ای آشنایی با قرآن و درک معانی والای آن است تا این مفاهیم و ارزش های والا را در زندگی پیاده کنیم.

وی گفت: علاقه و استقبال اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان از این جشنواره نوید آینده ای درخشان را می دهد که باید در سایه آن سال های سال تلاش کرد تا آن تمدن درخشان اسلامی شکل بگیرد.

captcha