خدمت‌رسانی ۱۷ روزه موکب اوقاف فارس در شهر نجف
کد خبر: 4166815
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶

خدمت‌رسانی ۱۷ روزه موکب اوقاف فارس در شهر نجف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به خدمت‌رسانی موکب این اداره‌کل در ایام اربعین حسینی گفت: موکب اوقاف و امور خیریه استان فارس در شهر نجف با همکاری موکب امام جواد(ع) شهرستان مرودشت در اربعین امسال به مدت ۱۷ روز با ارائه خدمات متنوع در خدمت زائران اربعین حسینی است.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارسحجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس گفت: موکب اوقاف و امور خیریه استان فارس با همکاری موکب امام جواد(ع) شهرستان مرودشت در اربعین امسال به‌مدت ۱۷ روز در خدمت زائران اربعین حسینی است و از محل اجرای نیات واقف به پذیرایی از زائران سیدوسالار شهیدان با اطعام، میان وعده و... می‌پردازند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: وجود پزشک و پرستاران برای انجام فعالیت‌های درمانی تدبیر خوبی بود که موکب امسال را متمایز از سال‌های گذشته کرد، از این‌رو همراه تیم اجرایی موکب، کادر درمان متشکل از شش پزشک و شش پرستار به‌صورت شبانه‌روزی در موکب حضور دارند و خدمات دارویی و درمانی به زوار حرم اباعبدالله‌الحسین(ع) از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش در حوزه دارو و درمان ارائه می‌کنند.
 
موسوی با اشاره به پذیرایی از زائران اربعین حسینی با اطعام و میان‌وعده غذایی بیان کرد: در طول سه وعده غذایی شبانه‌روز، بیش از پنج هزار پرس غذا طبخ و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.
 
وی اجرای نیات واقفان استان فارس در موکب اوقاف این استان را مورد توجه قرار داد و گفت: از محل اجرای نیت واقف موقوفات حاج عبدالرسول، موقوفه حاج علی رضایی، مرحمت پناه، میرزا فتحعلی صاحب‌دیوان و عمده موقوفات متصرفه اداره اوقاف و امور خیریه استان فارس هزینه فعالیت‌های این موکب تأمین شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برپایی بیش از ۱۵ موکب و ایستگاه صلواتی طی ایام اربعین حسینی به زائران خبر داد و افزود: به‌طور کلی سه موکب اصلی از محل موقوفات فارس در مسیر زائران اربعین حسینی برپا خواهد شد که یک موکب در امامزاده اسماعیل فسا(ع) در مسیر زائران اربعین شرق کشور و همچنین کشور‌های هند و پاکستان برپا خواهد شد که در آن خدماتی نظیر اسکان موقت، پذیرایی سه وعده صبحانه، ناهار و شام و ارائه خدمات فرهنگی با حضور مبلغان ارائه می‌شود.
 
موسوی در پایان سخنان خود تصریح کرد: موکب امامزاده حسن(ع) شهرستان رستم، آخرین موکب استان فارس است که بعد از آن کاروان‌های زائران اربعین حسینی وارد استان خوزستان می‌شوند که در آن خدماتی نظیر اسکان موقت، سرویس بهداشتی و حمام و پذیرایی به زائران ارائه می‌شود و موکب‌های دیگری در سطح بقاع متبرکه استان برپا هستند، اما سه موکب مذکور در مسیر کاروان‌های زیارتی اربعین حسینی قرار دارند.
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha