تأمین آب شرب نجف قدیم و حرم علوی از محل موقوفات ایران اسلامی
کد خبر: 4166634
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷

تأمین آب شرب نجف قدیم و حرم علوی از محل موقوفات ایران اسلامی

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه نیت یکی از موقوفات کشورمان بحث تأمین آب نجف اشرف است، گفت: با مطالعاتی که پیرو دستور رهبر معظم انقلاب در این راستا انجام شد، متوجه شدیم برای این کار باید به بحث تأمین آب نجف قدیم توجه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشورحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امروز، 12 شهریورماه در جریان بازدید از موکب اوقاف فارس در نجف اشرف در گفت‌و‌گو با ایکنا از فارس با بیان اینکه یکی از اولویت‌های پیاده‌روی اربعین حسینی بحث توجه به مباحث بهداشت و درمان است،‌ گفت: بحمد الهی سال به سال به مباحث بهداشت و درمان در پیاده‌روی اربعین هم از سوی دولت عراق و هم مواکب مختلف مردمی توجه بیشتری می‌شود.

وی با تصریح اینکه زیرساخت‌های جاده‌ای دولت عراق بهتر از سال‌های گذشته شده است و گردوخاک کمتر شده است، از زحمات خادمان امام حسین(ع) در خدمت‌رسانی به زائران اربعین قدردانی کرد و این کار آنان را مجاهدت و ایثار دانست و افزود: یکی از اقدامات خوبی که در موکب اوقاف فارس انجام شده است توجه به مباحث درمانی است.

خاموشی با تأکید بر اینکه توجه به مبحث درمان یکی از ضرورت‌های غیرقابل انکار پیاده‌روی اربعین حسینی است، بیان کرد: در این زمینه باید تلاش بیشتری صورت گیرد، البته وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر تاکنون زحمات زیادی در این زمینه انجام داده‌اند و حتی رئیس‌جمهور دستور ویژه‌ای برای مباحث درمانی زائران اربعین صادر کرده‌اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: پزشکانی که به‌صورت رایگان به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند با امام حسین(ع) معامله می‌کنند و این ایثار و معرفت به امام حسین(ع) را به ما آموزش می‌دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال‌ آینده بتوان امکانات، زیرساخت‌ها و تجهیزات درمانی بیشتری را با کمک اوقاف فارس و موقوفاتی در این زمینه برای پیاده‌روی اربعین فراهم کنیم.

خاموشی در ادامه با بیان اینکه نیت یکی از موقوفات کشورمان بحث تأمین آب نجف اشرف است، گفت: از سال گذشته رهبر معظم انقلاب دستوری برای مطالعه آب نجف اشرف برای اجرای نیت این موقوفه صادر کردند و در این زمینه پنج ماه مطالعه کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نیت این موقوفه باید برای تأمین آب نجف اشرف قدیم استفاده شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: در این راستا امسال یک ذخیره سه میلیون لیتری آب را از محل موقوفه مذکور آماده کرده و چاهی زدیم و اتصالات آن را فراهم کردیم و اکنون فشار آب نجف قدیم و حرم مطهر مولای متقیان حضرت علی(ع) بهتر از گذشته شده است.

وی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا در سال آینده بتوانیم آب شرب خنک را در تمام نقاط حرم و صحن حرم علوی از محل همان موقوفه در اختیار مردم قرار دهیم و حتی تعداد حمام‌های بیشتری را برای زائران آماده کنیم.

خاموشی در ادامه با اشاره به تنوع خدمت‌رسانی در موکب اوقاف استان فارس در نجف اشرف گفت: برخی از مواکب اربعینی تنها خدمات فرهنگی، برخی خدمات اسکان و رفاهی و برخی دیگر اطعام را ارائه می‌دهند، اما موکب اوقاف فارس علاوه بر این موارد، به بحث درمان هم توجه کرده است و کار به‌جایی است و امیدواریم بتوانیم برای رفع نیازهای زائران اربعین حسینی خدمات بیشتری ارائه دهیم، چراکه سازمان اوقاف در خدمت مردم و زائران اربعین حسینی قرار دارد.

انتهای پیام
captcha