تلاوت در محافل قرآنی راهکاری برای رفع استرس متسابقان است
کد خبر: 4164178
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
رحمدار:

تلاوت در محافل قرآنی راهکاری برای رفع استرس متسابقان است

استاد راهنمای مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس با بیان اینکه بیشتر شرکت‌کنندگان بعد از تلاوت با مراجعه به استاد راهنما مهم‌ترین مشکل را استرس حین آزمون عنوان می‌کنند،‌ گفت: راهکار رفع این مشکل شرکت و تلاوت در کلاس‌های قرآن و محافل قرآنی است.

عباس رحمدار، استاد راهنمای مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارسعباس رحمدار، استاد راهنمای مرحله استانی چهل‌ و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تشریح روند برگزاری این دوره از مسابقات پرداخت و گفت: افزودن بخش استاد راهنما یک اتفاق مبارک بود و استاد راهنما وظیفه راهنمای متسابقان با استفاده از فرم‌های داوری پس از تلاوت را برعهده دارد تا قاریان پس از آشنایی با نقاط ضعف و قوت خود بتوانند در تلاوت‌های بعدی خود بهتر عمل کنند.

وی افزود: سطح کیفی و کمی مسابقات در بخش شرکت‌کنندگان و داوری امسال نسبت به سال‌های گذشته بهتر بود و تلاوت قراء شرکت‌کننده نشان می‌داد که از قبل برای حضور در مسابقه تمرین کردند. 

رحمدار یکی از مشکلات متسابقان را «استرس» حین آزمون در مسابقه دانست و گفت: بیشتر شرکت‌کنندگان بعد از تلاوت با مراجعه به استاد راهنما مهم‌ترین مشکل خود را استرس حین آزمون عنوان می‌کردند که راهکار رفع این مشکل شرکت و تلاوت در کلاس‌های قرآن و محافل قرآنی است.

این قاری برجسته ادامه داد: در بخش تجوید و ابتدا در مرحله خوبی بودند، اما از نظر صوت و لحن نیاز به تمرین و واکاوی کار‌های جدید از اساتید قدیمی نظیر استاد مصطفی اسماعیل، استاد حصان، استاد منشاوی و... دارند و باید تلاوت‌های اصیل را بیشتر گوش کنند. 

استاد راهنمای مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس در پایان سخنان خود اظهار کرد: اطلاع‌رسانی و تبلیغات بیشتر باید مدنظر قرار گیرد تا شاهد حضور بیشتر مردم و علاقه‌مندان به قرآن کریم در محل برگزاری مسابقات باشیم.

انتهای پیام
captcha