توزیع ۵ هزار پرس غذای گرم در موکب اوقاف فارس
کد خبر: 4166592
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲

توزیع ۵ هزار پرس غذای گرم در موکب اوقاف فارس

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای نیت واقف در مراسم اربعین حسینی خبر داد و گفت: خدمت‌رسانی به زوار حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) از سوی موکب اوقاف فارس با همکاری موکب امام جواد(ع) شهرستان مرودشت در اربعین امسال با توزیع روزانه پنج هزار پرس غذای گرم و ارائه خدمات پزشکی از محل اجرای نیت واقفان در شهر نجف انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین رحیم صفری‌گرایی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام و‌المسلمین رحیم صفری‌گرایی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، ۱۲ شهریورماه با اشاره به اجرای نیات واقفان در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی گفت: موکب اوقاف و امور خیریه استان فارس با همکاری موکب امام جواد(ع) شهرستان مرودشت در اربعین امسال در شهر نجف وظیفه خدمت‌رسانی به زوار حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) از محل اجرای نیت وافقان خیراندیش و از محل کمک خیران استان فارس و شهرستان مرودشت را برعهده دارند.
 
وی افزود: موکب اوقاف استان فارس هر سال بنا بر صلاحدید نماینده محترم ولی فقیه در سازمان اوقاف و ریاست محترم سازمان اوقاف و امور خیریه در مرز‌های شلمچه و خسروی مستقر بود و امسال نیز بنا شد در شهر نجف مستقر شویم و هم‌اکنون در کنار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن ابیطالب(ع) وظیفه خدمت‌رسانی به زوار پیاده اربعین را داریم.
 
صفری با بیان اینکه موکب اوقاف فارس از روز چهارم شهریورماه با همکاری عتبه و حرم مطهر حضرت علی(ع) در کنار این بارگاه ملکوتی مستقر شده است، گفت: این موکب با کادری بالغ بر ۴۰۰ نفر خادم به زائران خدمت‌رسانی می‌کند و اجرای نیت واقفان خیراندیش را برعهده دارد.
 
وی از انجام فعالیت‌های پزشکی و درمانی برای زوار اهل بیت(ع) خبرداد و افزود: همراه تیم اجرایی موکب، کادر درمان مجربی متشکل از شش پزشک و شش پرستار به‌صورت ۲۴ ساعته در موکب حضور دارند و خدمات دارویی و درمانی به زوار حرم اباعبدالله‌الحسین(ع) از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش در حوزه دارو و درمان ارائه می‌کنند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه همچنین خدمات اسکان به‌صورت شبانه‌روزی در موکب اوقاف فارس ارائه می‌شود، گفت: هرشب پذیرای دو هزار نفر از آقایان و بانوان در این موکب هستیم و پذیرایی از زائران در سه وعده با غذای گرم صورت می‌گیرد. همچنین در هر وعده، پنج هزار پرس توسط موکب امام جواد(ع) و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان فارس طبخ و بین زوار توزیع می‌شود.
 
وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: همچنین در این مکان توسط تولیت حرم علی بن ابیطالب(ع) روزانه پنج هزار پرس غذای گرم تحویل این موکب برای توزیع بین زورا می‌شود و پذیرایی به‌صورت ۲۴ ساعته همراه با چای، آب خنک و شربت انجام می‌شود.
 
صفری تبلیغ دینی در ایام اربعین را بسیار مهم دانست و گفت: با استقرار شش نفر از مبلغان، پاسخگویی به سؤالات شرعی، قرائت زیارت اربعین، زیارت عاشورا و برگزاری نماز جماعت برگزار می‌شود و کار مشترکی که با حرم حضرت علی بن ابیطالب(ع) انجام دادیم این است که در کنار برنامه‌های فرهنگی، مداحی و سخنرانی‌ها مسابقاتی هم به زبان عربی و هم فارسی شب‌ها در این موکب برگزار شده و جوایزی از طرف عتبه مقدسه تقدیم برندگان می‌شود.
انتهای پیام
captcha