دلدادگان اربعین حسینی در 120 شهر فارس عزاداری می‌کنند
کد خبر: 4166456
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

دلدادگان اربعین حسینی در 120 شهر فارس عزاداری می‌کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری مراسم پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی در این استان خبر داد و گفت: با حضور مردم ولایتمدار و متدین فارس همگام و همراه با زائران حاضر در حماسه پرشور اربعین، در ۳۷ شهرستان و ۱۲۰ شهر استان مراسم پیاده‌روی «دلدادگان اربعین حسینی» برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارسحجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته با حضور مردم ولایت‌مدار و متدین استان فارس و سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی همگام و همراه با زائران حاضر در حماسه پرشور اربعین، در ۳۷ شهرستان و ۱۲۰ شهر استان مراسم پیاده‌روی «دلدادگان اربعین حسینی» برگزار می شود.

وی افزود: ادارات تبلیغات اسلامی مسئول اجرای این مراسم پرشور در شهرستان‌های استان هستند و برای حضور مردم و اجرای برنامه‌ها امسال مسافت مسیر پیاده‌روی طولانی‌تر در نظر گرفته شده است؛ همچنین هیئت‌های مذهبی در طول مسیر مواکب پذیرایی از دلدادگان حسینی را برپا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در خصوص برگزاری این راهپیمایی در شهر شیراز اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده در شهر شیراز مسیر راهپیمایی دلدادگان اربعین حسینی ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه، ۱۵ شهریورماه از میدان امام حسین(ع) به سمت میدان شهدا آغاز می‌شود و دلدادگان سیدالشهدا(ع) پس از عبور از چهارراه پیروزی، خیابان ۹ دی و در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) برای عزاداری تجمع خواهند کرد. 

قانع در ادامه از همه عاشقان امام حسین(ع) و آحاد مردم برای حضور به‌صورت خانوادگی در این مراسم دعوت کرد و گفت: تحرکات دشمنان انقلاب و نظام نسبت به اسلام‌ستیزی و هدف قرار دادن آرمان‌های اسلام به‌خصوص مذهب تشیع، اهمیت حضور در این مراسم را چند برابر می‌کند. 

وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: حضور پرشور همراه با معنویت آحاد مردم پاسخ دندان‌شکنی به هجمه‌های اعتقادی و فرهنگی دشمنان است و امیدواریم با نیت خیر و دلدادگی که مردم به آستان کبریایی امام حسین(ع) ابراز می‌کنند، صیانت‌بخشی به اعتقادات فرهنگ اصیل اهل بیتی مردم ما رخ دهد و زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت(عج) فراهم شود.

انتهای پیام
captcha