فعالیت ۴ مرکز همسان‌گزینی در استان فارس
کد خبر: 4167050
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵

فعالیت ۴ مرکز همسان‌گزینی در استان فارس

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه تنها مرجع صدور مجوز مراکز همسریابی و همسان گزینی سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: هم‌اکنون در استان فارس ۴ مرکز همسان‌گزینی در حال فعالیت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه تنها مرجع صدور مجوز مراکز همسریابی و همسان گزینی سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: وظیفه ذاتی سازمان تبلیغات در زمینه شناسایی فعالان عرصه همسان گزینی و ازدواج برای اعطای مجوز فعالیت و نظارت بر عملکرد آن‌ها است. 

وی افزود: مراکز اهداف مختلفی را از جمله همسان گزینی، آموزش، مشاوره و تسهیل گری ازدواج دنبال می‌کنند این مراکز زیرنظر سازمان تبلیغات و وزارت ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه در استان فارس ۴ مرکز همسان‌گزینی در حال فعالیت هستند، گفت: با رایزنی‌های انجام شده و باتوجه به ظرفیت بسیار بالای استان فارس ۶۰ سهمیه راه‌اندازی مرکز همسان‌گزینی به استان اختصاص یافت که ۱۰ مرکز در حال طی کردن مراحل احذ مجوز هستند تا بتوانیم در سال جاری با شناسایی افراد توانمند گام مؤثری در زمینه صیانت از جمعیت و افزایش ازدواج برداریم.

قانع افزود: برگزاری کارگاه‌ها، رویداد‌ها و نشست‌های گروهی با موضوعات مهارت انتخاب همسر، همسرداری و مهارت فرزندداری از دیگر فعالیت‌های این مراکز در عرصه آموزش است که به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد همچنین جلسات مشاوره نیز به صورت خصوصی و گروهی در زمینه ازدواج توسط این مراکز انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار همسان‌گزینی، مراکز می‌توانند هرگونه فعالیت‌هایی که منجر به تسهیل امر ازدواج جوانان و دیگر آحاد جامعه شود را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: هزینه خدمات دهی مراکز همسان‌گزینی بر اساس تعرفه مصوب بوده و از افراد متخصص در امور روانشناسی، طلاب مجرب و افراد همسان‌گزین در این مراکز به کارگیری شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه مشکل جوان امروز ما، تنها انتخاب فرد مناسب نیست، تصریح کرد: همسان‌گزینی تنها بخشی از فعالیت‌های این مراکز بوده از این رو نمی‌توان گفت که صرفاً در این بخش فعالیت می‌کنند بلکه همان‌طور که ذکر شد موضوعات مشاوره‌ای و آموزشی در موضوعات متنوع کاربردی نیز در دستور کار این مراکز قرار دارد.

وی ادامه داد: در زمینه انتخاب همسر برخی از افراد معیار‌های صحیحی را ملاک انتخاب قرار نمی‌دهند و ازدواج پایداری نخواهند داشت از این رو در کنار معرفی افراد، دغدغه اصلی این مراکز، شناسایی جوانان در سن ازدواج و کمک به آن‌ها برای به جا آوردن این سنت حسنه پیامبر(ص)‌ است بنابراین با برنامه‌های آموزشی این جوانان کمک داده می‌شوند تا از فرصت طلایی زندگی استفاده کرده و فصل جدیدی از زندگی خود را با خیر و برکت فراوان آغاز کنند.

قانع در پایان سخنان خود از تمامی فعالان فرهنگی، مشاوران، مبلغان و تمامی افرادی که زمینه همسان گزینی فعالیت دارند دعوت کرد تا به صورت گروه چند نفره اقدام به تشکیل پرونده دهند و برای اطلاع بیشتر به سایت همسان‌گزینی سازمان تبلیغات به نشانی https://smhido.ir و یا بخش آموزش اداره تبلیغات اسلامی فارس مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha