نمایشگاه «راهیان اربعین» در شیراز برپا می‌شود
کد خبر: 4166078
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

نمایشگاه «راهیان اربعین» در شیراز برپا می‌شود

همزمان با ایام اربعین حسینی، نمایشگاه «راهیان اربعین» طی روزهای 13 تا 25 شهریورماه در مساحتی قریب 5 هکتار در شیراز برپا خواهد شد.

بازدید مدیران شهری شیراز و استان فارس از نمایشگاه «راهیان اربعین»به گزارش ایکنا از فارس، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز امروز، 8 شهریورماه در بازدید از محل نمایشگاه «راهیان اربعین» با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی ـ مذهبی در این کلان‌شهر گفت: شیراز به‌عنوان کلان‌شهری که از نظر معنوی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی باید پیش‌قدم و سرآمد شهرهای دیگر باشد. 

وی با قدردانی از تلاش بی‌وقفه کمیته برگزاری نمایشگاه راهیان اربعین بیان کرد: این نمایشگاه به‌عنوان یکی از بزرگترین موکب‌های سطح شیراز با محتوای متفاوت و متنوع فرهنگی به همت سپاه فجر استان فارس و با همکاری شهرداری شیراز آماده‌سازی شده که در نیمه شهریورماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

اسدی با بیان اینکه شهرداری شیراز آمادگی تمام قد برای خدمات‌رسانی به موکب‌های ویژه اربعین را دارد، گفت: همچنان که موکب حضرت احمدبن موسی(ع)‌ و ناوگان حمل‌ و نقل مسافر شهرداری شیراز ‌در مسیر پیاده‌روی مراسم جهانی اربعین در نقطه مرزی شلمچه خدمات ویژه‌ای به زائران حرم اباعبدالله الحسین(ع) را ارائه می‌کنند، در شهر شیراز نیز پیاده‌روی عظیم ویژه جاماندگان اربعین با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برگزار خواهد شد.

هاشم جمالی، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس نیز با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ راهیان اربعین با تلاش شبانه‌روزی سپاه فجر و همکاری شهرداری شیراز درحال راه‌اندازی است، اظهار کرد: نمایشگاه بزرگ راهیان اربعین با محتواهای متفاوت نظیر موضوع زیست عفیفانه و تعمیق باورهای مذهبی در حال آماده‌سازی است.

علی فراشاییان، شهردار منطقه ۱۱ شیراز نیز در این بازديد با تصریح اینکه مکان برگزاری این نمایشگاه در مساحتی قریب به ۵ هکتار در این منطقه قرار دارد، گفت: شهرداری منطقه ۱۱ از ابتدای آماده‌سازی این زمین‌ها با کمیته برگزاری نمایشگاه، همکاری تنگاتنگی داشته و زیرسازی لازم را جهت برپایی این موکب بزرگ انجام داده است و تا پایان جمع‌آوری نمایشگاه به خدمت‌رسانی ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی از اولویت‌های این منطقه است، تصریح کرد: در کنار خدمات عمرانی و اجرایی، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی جهت تعمیق باورهای دینی جزو اولویت‌های کاری ما بوده و در این راستا از هیچ خدمتی فروگذار نبوده و به‌صورت هیئتی و جهادی به خدمات‌رسانی ادامه می‌دهیم.

یادآور می‌شود، نمایشگاه «راهیان اربعین» در ۱۳ شهریورماه جاری جهت بازدید شهروندان آغاز به کار خواهد کرد و تا ۲۵ شهریور ماه پذیرای عموم علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت خواهد بود.

انتهای پیام
captcha