خدمت‌رسانی ۱۳ هزار نفر روز نیروهای شهرداری شیراز در مرز شلمچه
کد خبر: 4166908
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

خدمت‌رسانی ۱۳ هزار نفر روز نیروهای شهرداری شیراز در مرز شلمچه

شهردار شیراز با اشاره به خدمت‌رسانی ۱۳ هزار نفر روز نیروهای شهرداری این شهر به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه گفت: عمده خدمات شهرداری شیراز جمع‌آوری پسماند و زباله‌های این نقطه مرزی است و پاکبانان اعزامی به‌صورت روزانه حدود ۸۰ تُن زباله و پسماند را جمع‌آوری و به‌ مکان مربوطه حمل می‌کنند. 

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی، شهردار شیراز، امروز، 13 شهریورماه در جریان بازدید خود از فعالیت‌های این مجموعه در مرز شلمچه، با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی به مردم شریف ایران اسلامی گفت: شهرداری کلان‌شهر شیراز طبق روال قبل اقدام به راه‌اندازی موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) در مرز شلمچه کرده است.
 
وی افزود: تا به امروز، ۱۹ روز از استقرار حدود ۷۰۰ نفر از کارکنان خدوم شهرداری شیراز اعم از پاکبانان، رانندگان اتوبوس شهری، آتش‌نشان‌ها و سایر عوامل عمرانی، اجرایی و مدیریتی در این نقطه مرزی می‌گذرد و بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ماشین‌آلات آتش‌نشانی و خدمات شهری و عمرانی، خدمات خود را به‌صورت شبانه‌روزی به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) ارائه می‌دهند. 
 
شهردار شیراز با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر روز تاکنون نیرو‌های شهرداری شیراز به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی کرده‌اند، گفت: عمده خدمات شهرداری شیراز جمع‌آوری پسماند و زباله‌های این نقطه مرزی است و پاکبانان اعزامی سازمان پسماند شهرداری شیراز به‌صورت روزانه حدود ۸۰ تُن زباله و پسماند را جمع‌آوری و به‌ مکان مربوطه حمل می‌کنند. 
 
اسدی با اشاره به فعالیت‌های سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری شیراز در نقطه صفر مرزی در قالب قرارگاه مرکزی حمل‌ونقل زائران در شلمچه ـ تنومه تصریح کرد: خدمات حمل‌ونقل این قرارگاه تاکنون به بیش از یک میلیون زائر انجام شده است.
 
شهردار شیراز از خدمات‌دهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با استقرار چهار خودرو عملیاتی اطفایی و امدادی خبر داد و گفت: این خودرو‌ها حفاظت ایمنی از زائران در پارکینگ، پایانه مرزی و موکب حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) را برعهده دارند.

وی به رضایت فرماندار، شهردار و امام‌ جمعه خرمشهر اشاره کرد و افزود: این مقامات محلی در جنوب غربی کشورمان، رضایت خود را از خدمات‌رسانی شهرداری شیراز اعلام‌ کرده‌اند و درواقع در ارزیابی انجام‌شده، میزان همکاری استان فارس و شهرداری شیراز از نظر کمی و کیفی بی‌نظیر بوده است. 
 
شهردار شیراز شور و شوق زائران اربعین حسینی در نقطه صفر مرزی را غیرقابل توصیف عنوان و اضافه کرد: شهرداری این کلان‌شهر با برپایی کانکس و چادر‌های متعدد جهت اسکان مسافران و زائران به‌صورت شبانه امکاناتی نظیر وعده غذایی، نمازخانه، مکان استراحت و سرویس بهداشتی فراهم کرده است. کارکنان خدوم شهرداری شیراز بااراده و دلگرمی خدمات خود را در این نقطه مرزی انجام می‌دهند.
 
اسدی در پایان سخنان خود تأکید کرد: شهرداری این کلان‌شهر بنا به تکلیف شورای اسلامی شهر و ردیف بودجه‌ای که امسال پیش‌بینی شده است، ساخت سوله‌هایی بزرگ را در زمین‌هایی که تحویل گرفته، به‌صورت دائمی آغاز می‌کند و چادر‌ها و کانکس‌ها برچیده می‌شوند تا مکان خوبی در نقطه صفر مرزی برای هموطنان به‌ویژه زائران اربعین و راهیان نور باشد.

انتهای پیام
captcha