تدوین سند جامع سومین حرم اهل بیت(ع)
کد خبر: 4166193
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۳

تدوین سند جامع سومین حرم اهل بیت(ع)

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از تدوین سند جامع سومین حرم اهل بیت(ع) در این شورا خبر داد و گفت: یکی از محورهای این سند، شاخص محرومیت‌زدایی است.

سیدابراهیم حسینی، رئيس شورای اسلامی شهر شيرازبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با هفته دولت، مراسم بهره برداری از 47 پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد ریال در 10 منطقه شیراز امروز، 9 شهریورماه در این کلان‌شهر برگزار شد.

سیدابراهیم حسینی، رئيس شورای اسلامی شهر شيراز در این مراسم با بیان اینکه در این شورا 72 رویکرد تعریف کردیم که یکی از آن‌ها حرکت جهادی است، گفت: یکی از شعارهای اصلی ما سومین حرم اهل بیت(ع) است که سندی جامع برای آن تدوین شده است و یکی از محورهای آن هم شاخص محرومیت‌زدایی است.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز نیز در این مراسم گفت: در بهمن سال گذشته عمليات اجرايی پروژه‌های محروميت‌زدايی در ۴۰ محله در قالب ٧٧ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال در سطح مناطق یازده‌گانه کلانشهر شیراز در دستور کار قرار گرفت که امروز به صورت خاص فاز نخست در قالب ۴۷ پروژه‌ با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به افتتاح رسید‌.

وی با بيان اينكه ٣ درصد از بودجه كل عمرانی شهرداری شيراز به رفع محروميت و پروژه‌های محروميت‌زدايی اختصاص داده شد، گفت: سال گذشته در ۴۰ محله محروم و هدف، ٧٧ پروژه به ارزش پنج هزار و ۱۰۸ ميليارد ریال تعريف شد كه امروز شاهد افتتاح ۴۷ پروژه آن به اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ ميليارد ریال هستيم.

اسدی ادامه داد: شهرداری طی یک برنامه  چهارماهه با تحلیل و مطالعات لازم، در مناطق يازده‌گانه معابر فرعی، خاکی و عرض كم را تعريف كرد و اين راستا ١٢٠٠ ميليارد تومان اعتبار برای ۶ ميليون مترمربع معابر شهری و ٧٠٠ هزار تن آسفالت تعريف كرد كه موجب اميدآفرينی شده است.

شهردار شیراز در پایان سخنان خود تصریح کرد: برای هفته دولت نيز ۲ هزار و ۷۰۰ ميليارد تومان پروژه آماده افتتاح و يا كلنگ‌زنی داريم.

انتهای پیام
captcha