بازخوانی اجرای ماندگار گروه «قدر» در استودیوی ایکنا + فیلم
کد خبر: 4157927
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

بازخوانی اجرای ماندگار گروه «قدر» در استودیوی ایکنا + فیلم

گروه تواشیح قدر با حضور در استودیوی خبرگزاری ایکنا یکی از آثار عاشورایی خود را بازخوانی کرد.

اجرای گروه تواشیح قدر در استودیو مبین ایکنا + فیلم

به گزارش ایکنا، اعضای گروه تواشیح قدر، یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های تواشیح و همخوانی کشور، با حضور در استودیوی ایکنا به بازخوانی یکی از قدیمی‌ترین آثار خود پرداختند. 

این اثر از اولین تولیدات گروه تواشیح قدر با مطلع «الموت خیر من رکوب العار / والعار أولی(خیر) من دخول النار» در وصف امام حسین(ع) شروع می‌شود. این اثر در دهه 60 تولید شده و آهنگ‌گذاری آن را هم سیدمحسن موسوی‌بلده انجام داده است.

گروه تواشیح قدر از سال 1368 تا به امروز بیش از دو هزار اجرا در ایران و 50 کشور دنیا داشته است. از معروف‌ترین آثار این گروه می‌توان به آثاری همچون «بمدیحک» و «سبحانک یا ربی سبحانک» اشاره کرد. اعضای این گروه شامل علی‌اصغر برومند، احمد لیایی، محمدرضا جنتی، محمدرضا پورزرگری و محمد سلیمی است. 


بیشتر بخوانید؛

گروه تواشیح «قدر» سفیر صلح و دوستی یونسکو شد

از اسارت به دست کروات‌ها تا سفیر صلح یونسکو + فیلم


علی‌اصغر برومند، متولد ۱۳۴۲ مدرس و قاری قرآن کریم است. او سرهنگ بازنشسته نیروی انتظامی است و رتبه اول مسابقات قرآن نیروهای مسلح را دریافت کرده است. از دیگر توانمندی‌های این فعال قرآنی کشورمان می‌توان به موذن و دعاخوان ممتاز و نیز هنرمند خوشنویس با درجه ممتازی اشاره کرد.

احمد لیایی، سرپرست گروه تواشیح قدر و متولد ۱۳۴۴، قاری و داور مسابقات قرآن کریم است. او مفتخر به مقام جانبازی است و از افتخارات خود همرزمی با شهید ابراهیم همت می‌داند. او همچنین عضو گروه سرود خمینی ای امام در ۱۲ بهمن ۵۷ بوده و مدیریت گروه در شبکه‌های رادیو قرآن و قرآن و معارف سیما و تهیه‌کنندگی برنامه‌های قرآنی را برعهده داشته است. 

محمدرضا جنتی، متولد ۱۳۴۵ قاری و داور قرآن کریم و از شاعران آئینی است. او چندین هزار بیت اشعار دینی دارد و متخلص به رضوان است. جنتی هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور عمران (نقشه‌برداری) مشغول فعالیت است.

محمدرضا پورزرگری، متولد ۱۳۴۹ است. او علاوه بر دریافت رتبه نخست مسابقات بین‌المللی قرآن ایران، سال‌ها در مسابقات مختلف نیز داوری داشته است و از مدرسان قرائت قرآن کریم است.

محمد سلیمی، متولد 1357 و جوان‌ترین عضو گروه تواشیح قدر است. او از سال 1379 به عضویت این گروه درآمده است. سلیمی چندین سال تهیه‌کننده و سردبیر برنامه‌های قرآنی تلویزیونی و رادیویی بوده است و موسس اولین کانال مجازی تلاوت‌های درخواستی با اعضایی از ۲۰ کشور است. یکی از آثار وی مستند تصویری «عقیق»، معرفی چهره‌های قرآنی، است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha