بخشی از مسابقات قرآن به صورت رسانه‌ای برگزار می‌شود
کد خبر: 3361713
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
طبق توافق با شبکه قرآن سیما؛

بخشی از مسابقات قرآن به صورت رسانه‌ای برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در آئین پایانی مسابقات ابتهال و تواشیح گفت: طبق توافقی با شبکه قرآن سیما، مقرر شد بخشی از مسابقات به صورت رسانه‌ای برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف بعد از ظهر امروز، 21 شهریور در مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات سراسری مدیحه سرایی و ابتهال اظهار کرد: مرکز امور قرآنی سازمان در تلاش است تا بتواند هم به جهت کیفی برنامه‌هایی برای مسابقات قرآنی در تمام رشته‌ها داشته باشد.
وی افزود: ابتهال و مدیحه سرایی از جذابترین رشته‌ها هستند که باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرند. حجم برگزاری مسابقات قرآن به قدری زیاد است که گاهی نمی‌توانیم آن طور که باید استفاده بهینه از این مسابقات داشته باشیم.
وی با بیان اینکه مسابقات مدیحه سرایی و هم خوانی قرآن طی نوزده سال گذشته آثار و برکات خود را داشته است عنوان کرد: فضایی که هم اکنون در رشته مدیحه سرایی و ابتهال وجود دارد به هیچ وجه در فعالیت‌های دهه شصت و هفتاد و هشتاد دیده نمی‌شد. در آن زمان چنین شور و نشاطی در بین گروه‌هایی مدیحه سرایی وجود نداشت.
حسینی با بیان اینکه مسابقات یک موتور متحرک در بین فعالان قرآنی ایجاد کرده است افزود: در عرصه‌هایی دیگر فرهنگی و هنری از فضای مسابقات استفاده‌های زیادی می‌شود اما در حوزه قرآنی این طور نیست و البته باید بتوانیم با کمک رسانه‌های مختلف این پیوست‌ها را به وجود آوریم.
وی با بیان اینکه با حمایت‌های شبکه رادیویی قرآن تحول خوبی در اطلاع رسانی قرآنی اتفاق افتاده است عنوان کرد: دیگر مثل گذشته مسابقات در سکوت و خفا برگزار نمی‌شود و رادیو قرآن علاوه بر اطلاع رسانی در این شبکه رادیویی از فضای مجازی نیز برای اطلاع رسانی این مسابقات استفاده کرده‌ است.
حسینی یادآور شد: شبکه قرآن سیما هم موجب شده است تا مسابقات در کشور طنین انداز شده و انعکاس رسانه‌ایی خوبی داشته باشد.
رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف ادامه داد: طبق تفاهمی که با دوستان در شبکه قرآن سیما داشتیم بخشی از مسابقات را به صورت رسانه‌ای و از طریق این شبکه تلویزیونی برگزار می‌کنیم چرا که چنین رویکردی اثرات زیادی به دنبال خواهد داشت.
وی در این بخش از سخنان خود با بیان اینکه همه جامعه قرآنی هنرمند هستند افزود: اما کسانی که در ابتهال و مدیحه سرایی فعالیت دارند جزو هنرمندترین افراد هستند که البته باید گروه‌های تواشیح و مبتهل خوان‌ها آثار بیشتر و زیباتری را از خود ارائه کنند؛ ما در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف نیز از این گروه‌ها حمایت می‌کنیم.
حسینی در ادامه گفت: آلبوم برترین آثار ابتهال، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن امسال برای اولین بار منتشر می‌شود که این اتفاق برای نخستین بار در سال 94 رخ داده است.

captcha