ادامه مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در تهران
کد خبر: 4153373
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶

ادامه مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در تهران

مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در شهرستان‌های استان تهران که از یازدهم تیر در شهریار آغاز شده بود، از امروز به میزبانی آستان‌های مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرری و امامزاده حسن(ع) تهران در بخش آقایان و بانوان ادامه خواهد یافت.

ادامه مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در تهران

به گزارش ایکنا، مرحله شهرستانی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از ابتدای تیرماه در استان‌های مختلف کشورمان آغاز شده و این مرحله از مسابقات تا پایان تیرماه ادامه دارد.

این مرحله در شهرستان‌های استان تهران از یازدهم تیرماه و با برگزاری مسابقات در شهرستان شهریار آغاز شد. مسابقات شهرستان شهریار با حضور شرکت‌کنندگانی از مناطق شهریار، ملارد، شهر قدس، بهارستان و رباط کریم به میزبانی آستان‌ مقدس امامزاده اسماعیل(ع) شهرستان شهریار طی روزهای یازدهم در بخش بانوان و دوازدهم در بخش آقایان برگزار و به کار خود پایان داد.

بر همین اساس این مسابقات در بخش آقایان از صبح امروز هفدهم تیرماه در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) شهرری و با حضور شرکت‌کنندگانی از مناطق شهرری، اوقاف منطقه جنوب‌شرق تهران، اوقاف منطقه جنوب غرب تهران، اوقاف ناحیه سه تهران، اسلامشهر، ورامین و پاکدشت آغاز شده و تا نوزدهم این ماه ادامه دارد.

بر اساس برنامه اعلام شده در روز نخست این مسابقات(امروز) شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء و قرائت ترتیل به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در روز دوم نیز متسابقان رشته‌های حفظ 20 جزء، حفظ کل، اذان و بخش اول قرائت تحقیق رقابت خواهند کرد و در روز نوزدهم نیز شاهد رقابت شرکت‌کنندگان رشته‌های دعاخوانی و بخش دوم قرائت تحقیق خواهیم بود.

در بخش بانوان نیز شرکت‌کنندگانی از مناطق شهرری، اوقاف منطقه جنوب‌شرق تهران، اوقاف منطقه جنوب غرب تهران، اوقاف ناحیه سه تهران، اسلامشهر، ورامین و پاکدشت رقابت خود را به میزبانی آستان مقدس امامزاده حسن(ع) واقع در خیابان قزوین تهران آغاز کرده و تا بیستم این ماه ادامه دارد. 

در روز نخست این مسابقات از ساعت 8:30 شرکت‌کنندگان رشته‌های حفظ پنج جزء به رقابت با یکدیگر پرداخته‌اند و رقابت در این رشته تا پایان این روز ادامه دارد.

روز هجدهم تیرماه نیز رقابت‌ها در رشته حفظ 10 جزء برگزار می‌شود. رقابت رشته‌های حفظ 20 جزء، دعاخوانی و قرائت تحقیق روز نوزدهم تیرماه برگزار می‌شود و بیستم نیز به برگزاری رقابت در دو رشته حفظ کل و قرائت ترتیل اختصاص یافته است.

همچنین مسابقات مربوط به مناطق شمیرانات، لواسان، شمال‌شرق تهران، شمال‌غرب تهران، پردیس، دماوند و فیروزکوه در بخش بانوان نیز از روز هفدهم تا بیستم و به میزبانی آستان‌ مقدس امامزادگان پنج تن(ع) لویزان در جریان خواهد بود. 

مسابقات آقایان در این شهرها به میزبانی آستان مقدس امامزاده صالح(ع) و طی روزهای بیستم تا بیست و دوم تیرماه برگزار می‌شود. 

بر اساس آمار اعلام شده در استان تهران مجموعاً حدود دو هزار نفر برای حضور در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ثبت‌نام کرده‌اند که شامل ۱۲۴۶ نفر در بخش بانوان و ۷۰۶ نفر در بخش آقایان است. مسابقات شهرستان‌های استان تهران با حضور شرکت‌کنندگانی از تمامی شهرستان‌ها در پنج امامزاده برگزار می‌شود. 

طی سال‌های اخیر و به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها و نیز برگزاری باشکوهتر مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن، این مرحله به صورت تجمیعی و با حضور نمایندگان چند منطقه شهری در یکی از شهرستان‌های همان استان برپا می‌شود.

مسابقات سراسری قرآن که امسال چهل و ششمین دوره خود را تجربه خواهد کرد، مهم‌ترین رویداد رقابت قرآنی کشور است که از مرحله شهرستانی در اوایل تابستان آغاز و تا مرحله بین‌المللی که اسفندماه برپا می‌شود، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha