ثبت‌نام چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف آغاز شد
کد خبر: 4139018
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

ثبت‌نام چهل‌وششمین مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف آغاز شد

ثبت‌نام چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران از 16 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

آغاز ثبت نام چهل و ششمین دوره بزرگ‌ترین رقابت قرآنی کشور

به گزارش ایکنا، ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران ویژه بانوان و آقایان بالای 18 سال از روز گذشته 16 اردیبهشت‌ماه به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و همکاری ادارات اوقاف سراسر کشور آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

این دوره از مسابقات در سه بخش انفرادی یا آوایی، گروهی یا نغماتی و معارفی(تخصصی و عمومی) برگزار می‌شود.

بخش انفرادی یا آوایی شامل رشته‌های حفظ پنج جزء قرآن کریم، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی و اذان، رشته نغماتی یا گروهی شامل رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و بخش معارفی عمومی در رشته‌های ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و معارفی تخصصی شامل رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است.

متقاضیان ثبت‌نام می‌توانند به سامانه quraniran.ir مراجعه کنند.

از جمله تغییرات این دوره از مسابقات باید به اضافه شدن رشته ترجمه سوره‌های مبارکه یاسین و‌ الرحمن اشاره کرد که به صورت عمومی و‌ در راستای لبیک به مطالبه مقام معظم رهبری در مورد ارائه ترجمه قرآن به هنگام قرائت قاریان، طراحی شده است.

همچنین برای نخستین‌بار از شروع روز ثبت‌نام، تمام منابع آزمون‌های بخش معارفی از شهرستانی تا کشوری در سامانه ثبت‌نام بارگذاری شده و برای مخاطبان در دسترس است.

انتهای پیام
captcha