پایان ثبت نام بخش آوایی مسابقات قرآن با ثبت رکورد جدید
کد خبر: 4147451
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

پایان ثبت نام بخش آوایی مسابقات قرآن با ثبت رکورد جدید

ثبت نام برای حضور در بخش آوایی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز گذشته با ثبت بیش از 53 هزار ثبت نام کننده به پایان رسید تا در این دوره شاهد ثبت یک رکورد از حیث میزان ثبت نام در ادوار مختلف مسابقات باشیم.

پایان ثبت نام بخش آوایی مسابقات سراسری قرآن با ثبت رکورد جدید

به گزارش ایکنا، زمان ثبت نام برای حضور در بخش آوایی (قرائت، حفظ، دعاخوانی، اذان و تواشیح) چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز گذشته 22 خردادماه به پایان رسید.

براساس اعلام مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این دوره از مسابقات آمار ثبت نام از 53 هزار نفر فراتر رفته تا رکورد بیشترین تعداد ثبت نام کننده در ادوار اخیر مسابقات سراسری قرآن کریم برای دوره چهل و ششم به ثبت برسد.

این در حالی است که زمان ثبت نام در بخش معارفی که معمولاً آمار نسبتاً زیادی از کل ثبت نام را به خود اختصاص می‌دهد تا پایان خردادماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود آمار نهایی ثبت نام از 53 هزار نفر نیز فراتر رود. 

مسابقات سراسری قرآن کریم با توجه به تخصصی بودن آن معمولاً با جامعه مخاطبان کمتر از 50 هزار نفری در سالیان مختلف همراه بوده است. مسئولان برگزار کننده مسابقات در این دوره برای عمومی‌تر کردن این رویداد تخصصی اقدام به تعریف رشته ترجمه سوره‌های مبارکه یاسین و الرحمن کرده‌اند، رشته‌ای که به زعم مسئولان برگزاری مسابقات عموم مردم با کمترین توانایی خواندن و نوشتن نیز امکان حضور در آن را خواهند داشت.

زمان ثبت نام برای حضور در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز 16 اردیبهشت‌ماه آغاز شده و در نوبت اول به مدت یک ماه ادامه داشت، در ادامه مسئولان برگزاری این رویداد قرآنی مهلت یک هفته‌ای(22 خردادماه) در بخش آوایی و دو هفته‌ای در بخش معارفی(31 خردادماه) را برای ثبت نام مخاطبان در نظر گرفتند. 

مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی شامل رشته‌های حفظ پنج جزء قرآن کریم، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی و اذان، در بخش نغماتی یا گروهی شامل رشته مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم و بخش معارفی عمومی در رشته‌های ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و معارفی تخصصی شامل رشته‌های معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش آوایی در مراحل، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود؛ بخش کشوری نیز در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار خواهد شد که مرحله مقدماتی به صو ت ضبط تصویری اجرای شرکت‌کنندگان و مرحله فینال نیز به صورت حضوری و به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد. میزبان مرحله نهایی بخش معارفی نیز استان قم است. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha