قرارگیری پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی فارس در کنار پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان
کد خبر: 4148380
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

قرارگیری پژوهش‌سرا‌های دانش آموزی فارس در کنار پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی دانش آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهمیت استفاده از فصل تابستان برای تدوام آموزش و تربیت، گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت پرورشی و معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با محوریت پژوهش‌سرا‌ها منعقد و در راستای تلفیق آموزش‌های علمی و اعتقادی برنامه‌ریزی شود.

محمد خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمد خلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 27 خرداد در هجدهمین جلسه شورای راهبردی کیفیت بخشی به آموزش، اظهار کرد: از همه عوامل برگزاری مطلوب امتحانات که برای اولین بار امتحانات موثر در پذیرش در دانشگاه ها  را در کمال امنیت برگزار کردند تقدیر می‌کنم.

وی افزود: تفاهم نامه همکاری بین معاونت پرورشی و معاونت آموزش متوسطه اموزش و پرورش استان با محوریت پژوهشسراها منعقد و در راستای تلفیق آموزش‌های علمی و اعتقادی برنامه‌ریزی شود.

عسکری با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی صحیح و مناسب برای اوقات فراغت دانش‌آموزان، گفت: کارهای نو و خلاقانه باید در دستور کار قرار گیرد و مدارس عادی نباید از برنامه های نو و بدیع بی‌بهره باشند بنابراین با کار فردی اهداف محقق نمی‌شود لذا باید کارتیمی و گروهی سرلوحه برنامه ها قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، ادامه داد: پیگیر هستیم شیراز کریدور علمی و فناوری شود لذا بر مبنای دیدگاه تحولی رهبر معظم انقلاب، شیراز هویت‌ساز را باید دنبال کنیم بنابراین جبران افت یادگیری، توانمند سازی منابع انسانی، دوره های ضمن خدمت، جشنواره خوارزمی، هنرستان های جوار، در دستور کار  باشد. 

این مقام مسئول با بیان اینکه همه مسائل مربوط  به هدایت تحصیلی به صورت گفتمان ارائه شود، گفت:   آمار مدارس جدیدی که قرار است در استان راه اندازی شود رصد و گزارش‌ها ارائه شود.

فرشید قاسمی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت:  در راستای ارتقای نمرات امتحانات و کسب رتبه‌های برتر کنکور پایه های دهم تا دوازدهم، به یک هزار نفر از دانش آموزان استان، آموزش‌های ویژه ای ارائه خواهیم کرد.

قاسمی افزود: در دوره اول متوسطه دوبار آزمون پیشرفت تحصیلی گرفته می‌شود و نتایج استخراج و در اختیار معاونت های آموزشی و پرورشی قرار  گیرد.

انتهای پیام
captcha