اختصاص امتیاز ویژه به هنرمندان و فرهنگیان حافظ قرآن
کد خبر: 4147087
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
در پاسخ به ایکنا مطرح شد:

اختصاص امتیاز ویژه به هنرمندان و فرهنگیان حافظ قرآن

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان فارس در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا، گفت: حافظان حداقل ۵ جزء قرآن کریم به ازای هر جزء ۵ امتیاز، هنرمندان درجه یک و قهرمانان قرآنی در سطوح ملی و بین‌المللی و قهرمانان ورزش ملی از ۲۴ امتیاز در نقل و انتقالات درون استانی برخوردار می‌شوند.

نشست خبری مجید زارعی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مجید زارعی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان فارس امروز، ۲۱ خرداد در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تحول در آموزش و پرورش مطابق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر شایسته‌گزینی در انتخاب معلمان و با توجه به سند تحول بنیادین در تصمیمات جدید منظور شده است.

وی با اشاره به تغییرات در شیوه‌نامه نقل و انتقالات فرهنگیان، گفت: نقل و انتقالات فرهنگیان به دو بخش درون‌استانی و برون‌استانی تقسیم می‌شود که شیوه‌نامه برون‌استانی به نواحی آموزش و پرورش ابلاغ شده و ثبت‌نام از دهم خردادماه شروع شده و ششم تیرماه ادامه خواهد داشت.

زارعی ادامه داد: در دهم مرداد ماه از طریق وزارت خانه نتیجه نقل و انتقالات فرهنگیان متقاضی با شرط موافقت استان مبدا و مقصد اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا با بیان اینکه در نقل و انتقالات و گزینش استخدامی فعالان قرآنی دارای امتیاز خواهند بود، گفت: حافظان حداقل ۵ جزء قرآن کریم به ازای هر جزء ۵ امتیاز، هنرمندان درجه یک و قهرمانان قرآنی در سطوح ملی و بین‌المللی و قهرمانان ورزش ملی از ۲۴ امتیاز در نقل و انتقالات درون استانی برخوردار می‌شوند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس، جابه‌جایی درون استانی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در نقل و انتقالات درون استانی فرهنگیان، بر اساس دستورالعمل وزارت تدوین و بخشنامه امروز به نواحی ابلاغ‌شده است بنابراین متقاضیان می‌توانند از ۲۱ خرداد لغایت ۵ تیرماه در سامانه https://my.medu.ir درخواست خود را ثبت کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری نقل و انتقال فرهنگیان به صورت امتیازبندی انجام می‌شود، گفت: فرهنگیان دارای بیماری‌های صعب‌العلاج و خاص می‌توانند به آموزش و پرورش ناحیه خود مراجعه کنند و به بیماران صعب‌العلاج ۱۵۰ امتیاز و بیماران حاد ۱۰۰ امتیاز تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: از ۲۴ خرداد لغایت ۱۵ تیرماه آموزش و پرورش مناطق مبدا کنترل درخواست‌ها انجام خواهد شد و از ۱۶ تیر لغایت ۳۰ تیرماه پردازش درخواست‌ها در اداره‌کل انجام می‌شود و در راستای قانون صیانت از جمعیت، فرهنگیان متاهل و دارای فرزند بنابه تعداد فرزندان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران از امتیاز در نقل و انتقالات برخوردار خواهند شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس از فرهنگیان متقاضی نقل و انتقال محل خدمت خواست که صرفا برای ثبت‌نام به سامانه مراجعه کنند و در راستای تکریم همکاران و تسریع در بررسی درخواست‌ها از مراجعه حضوری به ادرات آموزش و پرورش خودداری کنند. 

وی با اشاره به اینکه در یکم مردادماه نتایج نهایی نقل و انتقالات درون استانی اعلام خواهد شد و تا ۱۵ روز وقت رسیدگی به اعتراضات است، تصریح کرد: یک هزار و ۷۹۳ نفر از فرهنگیانی که سه سال به بالا بصورت موقت به شهر شیراز آمده بودند، به انتقال دائم تبدیل شدند و در راستای شفاف‌سازی نقل و انتقالات شیوه‌نامه از طریق نرم‌افزار شاد در تمامی گروه فرهنگیان استان اطلاع‌رسانی شده است.

بنابه گفته زارعی، سیاست در ساماندهی و نقل و انتقالات، کمک به رفع نیاز مدرسه در دو گروه معلم و مدیر است چراکه رهبر معظم انقلاب کانون محور تحول را مدرسه اعلام کردند.

وی وضعیت نیروی انسانی فرهنگیان استان فارس در سال ۱۴۰۲ را مورد تشریح قرار داد و گفت: ۶۱ هزار و ۷۲۳ نفر در آموزش و پرورش استان فارس شاغل هستند و پیش‌بینی می‌شود که ۶ هزار و ۸۶۸ نفر بازنشسته شوند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس با اشاره به پیش‌بینی جذب ۳ هزار و ۲۸۷ نفر از طریق ماده ۲۸ آزمون استخدامی، اظهار کرد: یک هزار و ۲۲۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان مهر ماه به سر کلاس مدارس فارس خواهند رفت.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش فارس با ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر کمبود نیروی انسانی روبرو خواهد بود، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بازنشستگان، حق‌التدریس غیر موظف به شاغلین و دانشجویان سال آخر فرهنگیان و بکارگیری ۱۸۹ نفر سرباز معلم کمبود نیروی آموزش و پرورش استان برطرف خواهد شد.

زارعی ادامه داد: ۷۴۳ معلم ابتدایی برای شهرستان شیراز استخدام خواهند شد که کمبود نیرو را در مرکز استان پوشش خواهند دارد بنابراین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود هیچ کلاس درسی بدون معلم در سال تحصیلی آتی نخواهیم داشت.

معاون مدیرکل آموزش و پروش فارس به جزئیات آزمون دبیری پرداخت و ادامه داد: ثبت نام آزمون جذب دبیری و هنرآموزی هفته آینده برگزار خواهد شد که جزئیات آن توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود و استان فارس دارای سهمیه جذب ۱ هزار و ۶۵۱ نفر در آزمون استخدامی دبیری و هنر آموزی است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۸۷ نفر سهمیه استخدام آموزگار ابتدایی استان فارس است، بیان کرد: سومین استان در جذب آموزگاری پس از تهران و مشهد استان فارس بوده و ۱۷ کانون ارزیابی جهت مصاحبه آموزگاران ابتدایی تشکیل شده که با اعلام نتایج توسط سازمان سنجش، کار مصاحبه آغاز خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس با اشاره به جزئیات مصاحبه و گزینش آموزگاران، گفت: در جذب، تربیت، به‌کارگیری نیروی انسانی جدید روش شایسته گزینی انجام خواهد شد و مصاحبه آموزگاران نسبت به سال گذشته کاملا متفاوت بوده بنحوی که ۴۰ نمره آزمون کتبی و ۶۰ نمره ارزیابی تکمیلی درنظر گرفته شده است. 

زارعی ادامه داد: ارزیابی تکمیلی سیستمی است و سوالات روزانه تغییر خواهد کرد و توسط سه گروه دونفره ارزیابی و مصاحبه حرفه‌ای انجام می‌شود.۴ هزار و ۱۰۵ نفر متقاضی آموزگاری مصاحبه خواهند شد و ویژگی که آموزگاری نسبت به سال گذشته داشته، افزایش رشته‌های تحصیلی مجاز به شرکت در آزمون با هدف شایسته گزینی بوده است. 

وی با بیان اینکه برای اولین بار در استان فارس گزینش جذب نیرو نمره علمی لحاظ شده است، اظهار کرد: مباحث قرآنی و توانایی علمی فرد مورد توجه خواهد بود. در جذب نیرو‌های آموزش ابتدایی، دبیری و هنر آموزی درصدد گزینش معلم‌های کارآمد، به روز و در طراز انقلاب اسلامی هستیم تا شاهد تحول در سیستم آموزشی باشیم.

بنابه گفته معاون آموزش و پرورش فارس، همزمان گزینش دانشجو معلمان، فرهنگیان، جذب هزار مربی پرورشی، نیرو‌های خدماتی در تابستان سال جاری رقم خواهد خورد. 

«ثبت نام کتب درسی» یکی از مورادی بود که معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود به آن اشاره کرد و افزود: ۷۶ درصد از دانش آموزان استان فارس ثبت‌نام کتاب درسی خود را انجام دادند و به عبارتی از ۷۱۷ هزار و ۹۷۷ دانش‌آموزان استان فارسی واجد شرایط، ۵۴۵ هزار و ۷۲۶ نفر ثبت‌نام کردند. 

زارعی از والدین دانش‌آموزان خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت سفارش کتب درسی خود اقدام کنند تا توزیع کتب در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش فارس در پایان سخنان خود تاکید کرد: در حوزه نقل و انتقال، ساماندهی و کتاب ۴۵ روز کار زودتر شروع شده است که بتوانیم سال تحصیلی جدید را به موقع آغاز کنیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha