ضرورت تربیت نیروهای متخصص قرآنی برای مدارس و دانشگاه‌ها
کد خبر: 4148057
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

ضرورت تربیت نیروهای متخصص قرآنی برای مدارس و دانشگاه‌ها

یکی از پیشکسوتان قرآنی استان فارس بر ضرورت تربیت نیروهای متخصص قرآنی برای مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: نباید از تربیت دینی نسل جدید غفلت ورزیم.

لیلی رشیدی، پیشکسوت قرآنی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، لیلی رشیدی، پیشکسوت قرآنی فارس ظهر امروز، 25 خردادماه در نشست شورای قرآن و عترت استان بر ضرورت شناسایی ظرفیت‌های قرآنی استان تأکید کرد و گفت: پتانسیل‌های خوبی در سطح استان فارس وجود دارد به عنوان مثال در مسابقات قرآن دانش‌آموزی پدیده‌های جدیدی مشاهده می‌شود اما به آن‌ها کم توجهی می‌شود.

وی، عدم اطلاع‌رسانی و معرفی این ظرفیت‌ها و عدم حمایت مالی از عوامل بازماندن دستیابی به اهداف قرآنی دانست و افزود: باید برنامه‌های عملیاتی در حوزه قرآن به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تعریف کنیم.

رشیدی بر ضرورت تربیت نیروهای متخصص قرآنی برای مدارس و دانشگاه‌ها تأکید کرد و افزود: نباید از تربیت دینی نسل جدید غفلت ورزیم.

این مدرس دانشگاه همچنین خواستار هم‌افزایی نهادها در عرصه فعالیت‌های قرآنی شد و گفت: جزیره‌ای عمل کردن و موازی‌کاری یکی از آسیب‌های جدی در این حوزه است.

وی تصریح کرد: باید حمایت از آموزش قرآن در آموزش و پرورش، پیگیری فعالیت‌های پژوهشی توسط دانشگاه‌های استان، آسیب‌شناسی بحث فعالیت‌های ترویجی و تبلیغی ارشاد در رأس کار قرار گیرد تا خروجی مناسبی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha