دوره تربیت مربی قرآن آموزش و پرورش منطقه 16 تهران افتتاح می‌شود
کد خبر: 4189914
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
در قالب طرح اتقان

دوره تربیت مربی قرآن آموزش و پرورش منطقه 16 تهران افتتاح می‌شود

دوره تربیت مربی قرآن(طرح اتقان) ویژه فرهنگیان آموزش و پرورش منطقه 16 تهران از سوی مؤسسه طلوع نور با حمایت و همکاری معاونت پرورشی آموزش و پرورش منطقه 16 تهران، برگزار می‌شود.

دوره تربیت مربی قرآن آموزش و پرورش منطقه 16 تهران افتتاح می‌شودبه گزارش ایکنا، مراسم افتتاحیه دوره تربیت مربی قرآن در قالب طرحی موسوم به «طرح اتقان» با حمایت معاونت پرورشی آموزش و پرورش منطقه 16 تهران فردا سه‌شنبه 5 دی‌ماه در سالن اجتماعات اداره این منطقه آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

مجری این طرح، مؤسسه طلوع نور است؛ مؤسسه‌ای که روند اجرایی در حوزه کارهای فرهنگی را از سال‌ها پیش با عناوینی همچون «شرف‌النور» و ... آغاز کرده است و اخیراً چندماهی است که به شکل مستقل و با استقرار در فرهنگسرای بهمن به عنوان یک مؤسسه مردم‌نهاد به ثبت رسیده و مجموعه اقدامات فرهنگی و از جمله برگزاری دوره‌هایی مرتبط با آموزش قرآن را اجرا می‌کند.

سیدحسین لاجوردی، مدیر طرح و برنامه مؤسسه طلوع نور درباره برگزاری این دوره تربیت مربی قرآن گفت: از آنجا که تعامل خوبی میان مؤسسه طلوع نور و آموزش و پرورش منطقه 16 وجود دارد، لذا به این واسطه طرحی از سوی اینجانب مبنی بر تربیت مربی قرآن چند ماه پیش مطرح شد که مورد توجه مسئولان آموزش و پرورش منطقه قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این منطقه آموزش و پرورش، بالغ بر 47 هزار دانش‌آموز را تحت پوشش خود دارد لذا طرح اتقان به عنوان یک دوره تخصصی 32ساعته در زمینه تربیت مربی قرآن یک الزام و ضرورت محسوب می‌شود. آموزش و پرورش با 28ساعت با عنوان طرح آموزشی ضمن خدمت موافقت کرد و قرار است فردا رسماً افتتاح شود و پس از آن طی یک ماه آن را به مورد اجرا درآوریم.

در افتتاحیه این دوره، اساتیدی که قرار است 100 مُتربی را طی یک ماه تحت آموزش خود قرار دهند، چشم‌انداز کلی از سرفصل‌های آموزشی خود را با حضور سیدحمیدرضا ابراهیم‌نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 16 تهران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین عبدالحسین مسلمی؛ رئیس فرهنگسرای بهمن، سلیم‌خانی؛ معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه 16 تهران ارائه کنند.

لاجوردی درباره اساتیدی که تدریس متقاضیان ثبت‌نام شده برای این دوره را به عهده دارند، گفت: حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی با مبحث اخلاق معلمی، سیدمهدی سیف با مبحث روش‌های تدریس و محمدهادی صلح‌جو با مبحث مهارت‌های ارتباط مؤثر در این دوره به عنوان مدرس حضور دارند و در مراسم افتتاحیه هر کدام بیست دقیقه به کلیات موضوعاتی که قرار است در این دوره یک‌ماهه آن را تدریس کنند، اشاره خواهند کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اجرای این طرح به سایر مناطق آموزش و پرورش تهران نیز پیشنهاد شده است، گفت: از آنجا که شخصاً به عنوان خادم‌القرآن آستان قدس رضوی در استان تهران و در منطقه 16 شهر تهران فعالیت می‌کنم، لذا اجرای این طرح که به منطقه 16 آموزش و پرورش پیشنهاد شد، بخشی از مأموریت من در کانون خادمیاری است. منتظریم که این طرح به عنوان یک فعالیت نمونه در این منطقه اجرا شده و با دریافت بازخوردها و احیاناً استعدادیابی‌هایی که در خلال این دوره به آن دست پیدا خواهیم کرد، زمینه برای فراگیر شدن آن در سایر مناطق نیز فراهم شود.

یادآور می‌شود، کلاس‌های دوره تربیت مربی قرآن(طرح اتقان) در 28 ساعت آموزش ضمن خدمت در دارالقرآن فاطر فرهنگسرای بهمن با حضور 100 متربی برگزار خواهد شد و از سوی مؤسسه طلوع نور قرار است در پایان دوره نیز مراسم اختتامیه آن نیز برگزار شود.

انتهای پیام
captcha