مبارزه با فساد و تخلف در آموزش و پرورش به جد دنبال می‌شود
کد خبر: 4149194
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
نماینده وزیر آموزش و پرورش:

مبارزه با فساد و تخلف در آموزش و پرورش به جد دنبال می‌شود

نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از شعار‌های دولت سیزدهم مبارزه با فساد است، گفت: در دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت مبارزه با فساد و تخلف قاطع و قانونی در دستور کار قرار دارد.

سید امیر موسوی، نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از فارس، سید امیر موسوی، نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آموزش و پرورش در آئین گرامیداشت دومین سالروز آغاز به کار دولت مردمی سیزدهم که همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، با حضور مجازی روسای ادارات و مدیران مدارس سراسر فارس برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش متولی تعلیم و تربیت رسمی و مولد سرمایه اجتماعی عظیم است و بدین جهت کار معلم به کار پیامبران تشبیه شده که باید در فرآیند تعلیم، تربیت، هدایت و تعالی انسان نقش اساسی داشته باشد.

موسوی با بیان اینکه یکی از شعار‌های دولت مردمی سیزدهم مبارزه با فساد است، افزود: فساد و تخلف نظم اداری و مالی را مختل و کارآمدی را تهدید می‌کند بنابراین در دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت مبارزه با فساد و تخلف قاطع و قانونی در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: مسئولان باید بتوانند عملکرد و تصمیمات خود را در مقابل قانون و مقررات توضیح دهند و در مقابل عملکرد خود پاسخگو باشند.

بنابه گفته نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان آموزش و پرورش، عدم اطلاع از قوانین و مقررات موجب بسیاری از تخلفات از سوی مدیران و کارکنان می‌شود.

وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل اعتقادی دانش‌آموزان بسیار مهم است، اظهار کرد: باید مراقب بود با عملکرد اشتباه خصوصاً در کلاس درس باعث انحراف اعتقادات دانش‌آموزان نگردیم؛ کارمندان وظیفه دارند با دقت، سرعت، انصاف، صداقت، امانتداری و تبعیت از قوانین و مقررات انجام وظیفه کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان، مدیر مدرسه را مسئول نظارت، کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان زیرمجموعه دانست و افزود: مدیران در مورد عملکرد نیرو‌های تحت مدیریت خود باید پاسخگو باشند و امروز مدیران انقلابی و توانمند مسئولیت خطیر تعلیم و تربیت را در مدارس بر عهده دارند لذا اجازه ندهیم عده‌ای محدود با رفتار خلاف شئونات شغلی و نقض قوانین و مقررات، شأن معلم را خدشه‌دار کنند.

این مقام مسئول مدیریت فضای مجازی و نظارت مستمر و هدفمند بر آن را مهم برشمرد و گفت: باید سازوکار‌های لازم جهت مبارزه و برخورد با فساد و تخلف فراهم شود و سالم‌سازی دستگاه‌های دولت در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha