خانه رویداد تابستانی دانش‌آموزان در فارس آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 4146106
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

خانه رویداد تابستانی دانش‌آموزان در فارس آغاز به‌کار کرد

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از آغاز به‌کار خانه رویداد سازمان دانش‌‌آموز‌ی در تابستان سال جاری در این استان خبر داد.

مرتضی کریمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، مرتضی کریمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس امروز، 16 خردادماه در جلسه هم اندیشی مربیان سازمان دانش‌آموزی استان گفت: خانه رویداد دانش‌‌آموز‌ی در تابستان پیش‌رو جهت ساماندهی پایگاه‌های تابستانی اوقات فراغت سازمان دانش‌آموزی استان فارس با رویکردی نوین و ابتکاری شروع به کار کرد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان دانش‌آموزی تربیت اجتماعی و تربیت اخلاقی دانش‌آموزان است که ارائه برنامه‌های جذاب و متناسب با ذائقه دانش‌آموزان متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اولویت‌های مهم است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: به همین سبب سازمان دانش‌آموزی جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان برای اولین بار در کشور اقدام به راه‌اندازی‌ خانه رویداد دانش‌‌آموز‌ی کرده است.

کریمی اظهار کرد: خانه رویداد به جهت ساماندهی مناسب پایگاه‌های تابستانی متناسب با ذائقه دانش‌آموزان و با رویکرد دانش‌‌آموز‌ی محوری در گام دوم انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: در خانه رویداد که هر سازمان دانش‌آموزی در نواحی و مناطق شعبه‌ای از آن‌ را تشکیل خواهند داد، با برنامه‌ریزی مناسب دانش‌آموز، مربی و اولیا به عنوان یک اصل در رویدادهای نوین تربیتی طراحی شده قرار گرفته و هر یک نقشی را ایفا خواهند کرد.

کریمی با اشاره به نقش بی‌بدیل مساجد در فرایند تربیت گفت: امسال سعی شده است مدارسی به عنوان مرکز رویدادهای دانش‌آموزی انتخاب شوند که در همسایگی مسجد هستند تا هر دو ظرفیت به عنوان پایگاه تربیتی هم‌افزایی داشته و از ظرفیت گروه‌های جهادی تربیت دینی نیز به شایسته‌ترین شکل ممکن استفاده شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس افزود: اگر می‌خواهیم تربیت به معنای اخص انجام گیرد باید از جایی شروع کنیم که دانش‌آموز رغبت بیشتری دارد و خانواده نیز در این مسیر به حتم همراهی می‌کند، به همین سبب در پایگاه‌های تابستانی سازمان دانش‌آموزی که با اولویت در مناطق کم‌برخوردار که تاکنون پایگاهی وجود نداشته است تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: این مراکز به دنبال نیازسنجی تخصصی، از دانش‌آموزان و اولیا با رویکرد مردمی‌سازی آموزش و پرورش به عنوان مدرس کلاس‌ها و دخیل در امر تربیت تمام ساحتی استفاده خواهد شد.

کریمی افزود: برای اولین بار در کشور امسال سه سبک اردویی متفاوت متناسب با هویت اسلامی، انقلابی و ایرانی بر مبنای رویدادهای دانش‌آموزی طراحی شده است که دانش‌آموزان و مربیان منتخب از سراسر استان فارس به صورت متمرکز در ۵ قطب پیش‌بینی شده در چالش‌های هویتی هیجان‌انگیز تابستانی سازمان دانش‌آموزی استان فارس شرکت خواهند کرد.

کریمی بیان کرد: برگزاری اردوی زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس، برگزاری اردوهای آموزشی فراگیر تربیت رسانه‌ای، برگزاری مسابقات مهارت‌محور مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت،
 برگزاری دوره‌های تخصصی معرفتی آموزشی، فرهنگی، مهارتی و هنری با رویکرد دانش محور از برنامه‌های خانه رویداد دانش‌‌آموز‌ی خواهد بود‌.

انتهای پیام
captcha