از ضرورت تدوین سند قرآنی تا اهمیت توجه به تربیت دینی نسل جدید
کد خبر: 4148061
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
در شورای قرآن و عترت فارس مطرح شد؛

از ضرورت تدوین سند قرآنی تا اهمیت توجه به تربیت دینی نسل جدید

در نشست شورای قرآن و عترت استان فارس مباحث مختلفی نظیر ضرورت تدوین سند قرآنی، توجه به مؤسسات قرآنی، توجه به تربیت دینی نسل جدید و... مطرح شد.

شورای قرآن و عترت فارسبه گزارش ایکنا از فارس، نشست شورای قرآن و عترت فارس بعد از وقفه بیش از یکساله ظهر امروز، 25 خردادماه به میزبانی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در شیراز برگزار شد.

عطاءالله امیدواری، دستیار قرآنی استاندار فارس در این نشست گفت: بنا به درخواست نماینده ولی فقیه در استان فارس شورای قرآن و عترت استان مجدداً احیا شده است.

وی، همکاری برای ارائه و تدوین سند قرآنی استان، بررسی چرایی نقش کمرنگ استان در دیدار جامعه قرآنی با رهبر معظم انقلاب و ارائه برنامه‌های پیشنهادی را از جمله دستورکارهای این نشست عنوان کرد.

جمال پارسا، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت فارس هم در این نشست گفت: برپایی نشست قرآن و عترت خوب است اما از برکات و فواید این شورا برای مؤسسات قرآنی باید مطلع شویم.

وی افزود: هنوز اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت فارس برکت تشکیل و حضور این شورا را لمس نکرده است و امیدواریم در این جلسه نگاه ویژه‌ای به بخش مردمی شود زیرا هرگاه کارها به صورت مردمی پیش روند، قطعاً پیشرفت خواهند داشت.

احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس هم در این نشست بر ضرورت تقسیم‌بندی کارها تأکید کرد و گفت: باید مسئولیت هر کمیسیون شورای قرآنی و سازمان‌ها مشخص شود.

صدرالله زین‌العبادی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست گفت: در استان فارس مؤسسات قرآنی زیادی وجود دارند که عمدتاً در بخش تربیت حافظان قرآن کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش فارس با مشارکت 500 هزار نفر از دانش‌آموزان در مسابقات قرآن حرف نخست را در کشور می‌زند، گفت: یکی از ایرادات این است که وقتی دانش‌آموزان از مسابقات قرآن برمی‌گردند و حائز رتبه برتر می‌شوند، رها می‌شوند.

زین‌العبادی بر ضرورت دعوت از داوران کشوری برای برپایی کارگاه‌های آموزشی تأکید کرد و افزود: اگر فارس می‌خواهد در قله قرار گیرد باید تیم اساتید متخصص به شیراز بیاوریم.

محمدصالح روزبه، مسئول جامعه قرآنی عصر استان فارس نیز در این نشست گفت: برای فعالیت‌های قرآنی طرحی در 5 گام طراحی کردیم که پیشنهاد می‌شود این طرح در شورای قرآن و عترت مورد بررسی قرار گیرد.

بهنام جعفری، مسئول دارالقرآن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) هم در این نشست گفت: حرم شاهچراغ(ع) آمادگی همکاری در برپایی کلاس‌های تخصصی قرآن هم در بخش بانوان هم آقایان دارد.

زهرا عسکری، سردبیر خبرگزاری ایکنا استان فارس نیز در این نشست گفت: برای ارتقای سطح قاریان قرآن استان باید نهادهای مختلفی همکاری کنند لذا پیشنهاد می‌شود اساتید بین‌المللی و ملی با دعوت شورای قرآن و عترت استان به شیراز آیند و کلاس‌های آموزشی به صورت مستمر در طول سال برای قاریان استان برگزار شود.

وی همچنین مبحث تربیت دینی نسل جدید را در ایام فراغت تابستان مورد توجه قرار داد و افزود: در ایام تابستان که بهترین فرصت برای انجام کارهای تربیتی دینی است، مشاهده می‌شود که دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تعطیل هستند و برای دانش‌آموزان هم عمدتاً کلاس‌های ورزشی یا تقویتی آموزشی در نظر گرفته می‌شود.

عسکری تصریح کرد: یکی از مباحثی که در شورای قرآن و عترت استان باید دنبال شود همین بحث تربیت دینی نسل جدید است که برای این کار باید طرح‌های مختلفی را با مشارکت و هم‌افزایی نهادهای مختلفی اجرا کنیم.

انتهای پیام
captcha