اعتبارات ویژه به احداث نمازخانه مدارس اختصاص یابد
کد خبر: 4140255
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

اعتبارات ویژه به احداث نمازخانه مدارس اختصاص یابد

استاندار فارس با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش اعتبار ویژه‌ای به احداث و نوسازی نمازخانه‌های مدارس اختصاص دهد، افزود: طرح مشارکتی دولت با خیران در مدرسه‌سازی و نمازخانه‌ها باید دارای ردیف بودجه شود.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در چهارمین اجلاس سراسری نماز دانش آموزی که امروز، 21 اردیبهشت ماه به میزبانی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار شد، گفت: نماز ستون دین اسلام بوده و یکی از مصادیق اقامه نماز، برگزاری همایش ها و اجلاس نماز مخصوصا در بین دانش آموزان است.
وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش اعتبار ویژه ای به احداث و نوسازی نماز خانه‌های مدارس اختصاص دهد، افزود: طرح مشارکتی دولت با خیرین در مدرسه سازی و نماز خانه‌ها باید دارای ردیف بودجه شود.

ایمانیه با اشاره به اهمیت نماز در سفر، تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی بودجه معینی برای احداث و یا مرمت نمازخانه‌های بین راهی ندارد و در استان فارس اقدامات صورت گرفته در زمینه اقامه نماز مسافرین خودکفا است.

نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: نمازخانه‌های بین راهی تعطیل و یا فرسوده هستند بنابراین باید اهتمام ویژه ای توسط وزارت مطبوع صورت گیرد.

بنابه گفته این مقام مسئول، جرقه ایجاد انگیزه اقامه نماز در مکان‌هایی نظیر بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها زیاد است بنابراین وزارت بهداشت و علوم در خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز درمانی نمازخانه‌ها را مورد توجه ویژه قرار دهند.

انتهای پیام
captcha