اجرای سند تحول بنیادین نیاز به همکاری شورا و شهرداری دارد
کد خبر: 4140119
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

اجرای سند تحول بنیادین نیاز به همکاری شورا و شهرداری دارد

رئیس شورای اسلامی استان فارس قوانین شوراها و شهرداری و تدوین مقاله‌های پژوهشی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: بدون همکاری شورا و شهرداری امکان اجرای سند تحول بنیادین وجود ندارد.

سید ابراهیم حسینی رئیس شورای اسلامی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی استان فارس امروز، 20 اردیبهشت‌ماه در شصت و هفتمین مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها که به میزبانی شیراز برگزار شد، گفت: قانون درآمدهای پایدار اتفاق خوبی برای مدیریت شهری و شوراها خواهد بود اما مکمل این قانون مدیریت واحد و یکپارچه شهری است.

وی با تأکید بر اینکه غفلت از بخش فرهنگی نباید در تدوین طرح مدیریت واحد یکپارچه شهری باشد، افزود: در مدیریت واحد یکپارچه شهری، ارتباط شهرداری به‌عنوان مدیر شهر و حوزه فرهنگی مخصوصا آموزش‌ و پرروش به‌عنوان سنگ‌بنای مسائل فرهنگی باید جدی گرفته شود.

حسینی تأکید کرد: این اجلاس نقطه عطفی برای برداشت گام‌های بزرگ شوراها و شهرداری‌ها در همکاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و جایگاه ویژه شوراها و شهرها، همراهی و همکاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که در این راستا سندهای بزرگی نوشته شده است.
رئیس شورای اسلامی استان فارس ادامه داد: لازم است در تدوین این دستورالعمل‌ها نقش این نهادهای مردمی و خدمات‌رسان در سندهای فرهنگی لحاظ شود.

وی با یادآوری اینکه برش استانی سند فرهنگی کشور در فارس تهیه شده است، گفت: اگر شورا و شهرداری را از اجرای سند فرهنگی کشور حذف کنیم این سند اجرا شدنی نیست بنابراین این اجلاس می‌تواند نقش مهمی در درنظر گرفتن این نقش در اجرای سند فرهنگ عمومی کشور باشد.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان در خصوص اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: رهبر معظم انقلاب مسؤولیت‌های جدیدی را برای همگان مشخص کرده‌اند که در اجرای این سند چهار رکن دولت، خانواده، رسانه و بخش غیردولتی دیده شده است.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین بالغ بر پنج مرتبه شورا و شهرداری را نهاد عمومی غیردولتی برشمرده و و ظایفی را لحاظ کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز قوانین شوراها و شهرداری و تدوین مقاله‌های پژوهشی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: بدون همکاری شورا و شهرداری امکان اجرای سند تحول بنیادین وجود ندارد.

حسینی تصریح کرد: حرکت به این سمت و درنظر گرفتن نقش شورا و شهرداری در اجرای سند تحول بنیادین، اجرای مطالبات رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود خود بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و تاکید کرد: سه واژه خودسازی، جامعه پردازی و تفکرسازی آغازگر حرکت دوم 40 ساله انقلاب است و بر اساس سرفصل‌های این بیانیه، جامعه پردازی و تفکرسازی محور کار شهرداری و شوراها هستند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، هفت توصیه را برای تبلور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نظر گرفته است که سه مقوله فرهنگ شهروندی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، مبارزه با فساد و عدالت و معنویت می‌تواند در کمیسیون‌های فرهنگی شوراها پرداخته شود.

وی دستورالعمل وزرات کشور و شورای کشور برای تقدیر از شوراهای برتر را مورد توجه قرار داد و افزود: حدود 2 هزار و 89 شورای روستای فعال و 122 شورای شهری،90 شورای بخش و 37 شورای شهرستان داریم که از شوراهای روستاها در بخش ‌ها تقدیر شده است و 6 شورای روستایی برتر، 3 شورای روستایی بخش، شهر و شهرستان در این اجلاسیه تقدیر می‌شود و تعدادی هم به‌عنوان شورای قابل تقدیر با دستور استاندار تجلیل می‌شود..

انتهای پیام
captcha