دستگاه‌های مکلف به اجرای سند تحول بنیادین اعلام عدم موفقیت کنند
کد خبر: 4139251
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

دستگاه‌های مکلف به اجرای سند تحول بنیادین اعلام عدم موفقیت کنند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه امروز ابواب جمعي دستگاه‌هايي كه ماموريت اجرايي کردن سند تحول آموزش و پرورش  وظيفه اول و آخر آن‌ها بوده، بدون تعارف بايد اعلام عدم موفقيت کنند،‌ گفت: آموزش و پرورش بايد به عنوان خط مقدم تربيت نسل امروز پاسخگو باشد.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز، 17 اردیبهشت‌ماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا گفت: شصت و هفتمین مجمع روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور طی روزهای 20 و 21 اردیبهشت‌ماه در شیراز برگزار خواهد شد.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص پیشرفت گفت: متأسفانه هنوز هم زمزمه‌هايي در گفتار برخي از مسئولان فرهنگي همين استان مي‌شنويم كه آموزش و پرورش امثال ژاپن را معيار خود و معيار پيشرفت كشور قرار داده‌اند و اين جاي بسي نگراني است كه چرا چنين ديدگاه‌هايي در مسير تعليم و تربيت جمهوري اسلامي ايران به چشم مي‌خورد.

طاهری ادامه داد: اكنون بهتر متوجه مي‌شويم كه چرا اراده صهيونيسم بين‌الملل، پياده‌سازي سند ۲۰۳۰ و تربيت انسان‌هایی است که مثل او فکر كرده و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند و از اين‌روست كه آن‌ها چون صاحب برنامه و اراده اجراي آن هستند موفق‌تر عمل کرده‌اند و با كمال تاسف ابواب  جمعي دستگاه‌هايي كه ماموريت اجرايي کردن سند تحول آموزش و پرورش جمهوري اسلامي وظيفه اول و آخر آن‌ها بوده، امروز بدون تعارف بايد اعلام عدم موفقيت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: مشاهده بخشي از نتايج تربيت نسل جوان اعم از دختر و پسر ايران زمين، كار سختي نيست. به عنوان مثال بررسی کنیم چند نفر از دختراني كه امروز البته به غفلت، دچار مصيبت ضعيف الحجابي شده‌اند در جشن تكليف مدرسه خود، يكي از بهترين مراسم جشن خود را با حال و هواي شاد گذرانده‌اند. متأسفانه تحولي صورت نگرفت و آموزش و پرورش بايد به عنوان خط مقدم تربيت نسل امروز پاسخگو باشد.

وی بیان کرد: در كمال تواضع، توجه همه دست‌اندركاران مسائل فرهنگي كشور و استان و اين كلانشهر مقدس را به بخشی از فرمايشات مقام معظم رهبري به عنوان يگانه قطب‌نما و راهبر انقلاب اسلامي جلب مي‌کنم، ايشان جايي فرمودند: « آموزش و پرورش باید تربیت نسلی با ایمان، وفادار، مسئولیت‌پذیر، دارای اعتماد به نفس، دارای ابتکار، راستگو، شجاع، با حیا، اهل فکر و اندیشه، عاشق کشور و نظام و مردم و دوستدار مصالح کشور را هدف اصلی خود قرار دهد». جمله رهبر فرزانه انقلاب را دقت فرماييد، كليدي‌ترين و محوري‌ترين فرمايش ايشان تربيت است و به زعم حقير در يك كلام تربيت نسل تراز انقلاب اسلامي. آيا مسئولان و متولیان تحول بنیادین در شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی آموزش و پرورش و وزرات آموزش و پرورش كشور در راستاي اجرايي کردن سند فوق به‌ويژه هدف كلان يكم آن با عنوان «تربيت انسان متعهد» بوده و هستند و آيا هدف‌گذاري ذكر شده رهبر معظم انقلاب را دنبال كرده يا مي‌كنند و آيا قادرند در پيشگاه امام زمان(عج) و در پيشگاه ارواح مقدس شهدا، جوابگو باشند.

طاهری اظهار کرد: اخيراً شهردار شيراز با اقتداری مثال‌زدني عنوان کرده‌اند كه استاد تامين منابع مالي در شهرداري هستند كه براي امثال اين حقير، چنين موضعي خردمندانه و پرقدرت ستودنی و ان‌شاءالله به روشنی قابل حصول است، اما به جناب ايشان يادآور مي‌شوم تمام آن مسير پر پيچ و خم تأمين منابع را از راه پاك آن پيش‌بيني و تدبير فرمايند تا خداي ناكرده وجوه ناپاك وارد دستگاه شهرداري نشود كه چنين منابعي داراي خير نیستند و در منظومه انقلاب اسلامي ارزش و بنده اطمينان دارم که ان‌شاءالله چنين خواهد بود. به طور مثال وقتی به روند موجود در رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون‌های نظیر مواد 100 و 77 و 7 نظری می‌افکنیم بیشتر متوجه می‌شویم نگاه تولید منابع پاک، باید غالب باشد و نه نگاه شهرفروشی.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به شهردار و اعضای شورا گفت: مردم حاضر هستند برای شهر و کاشانه خود هزینه کنند و روز به‌روز آن را آبادتر از گذشته ببینند اما از پرداخت پول‌های ناپاک به اندک افراد سودجو و حرام‌خوار در شهرداری متنفر هستند.

وی بیان کرد:‌ در موضوع بسيار مهم مبارزه با فساد اداري از شهردار شيراز كه خود از جمله مديران با سلامت و در مبارزه با فساد اداري زبانزد خاص و عام است مصرانه مي‌خواهم تا در شهرداري شيراز اين اراده واضح را از خود نشان دهند و ما در شورا آن را با دقت رصد مي كنيم.

طاهری اضافه کرد: ضروري است تا گزارش مشروحي از اجراي «دستورالعمل سلامت اداري» توسط اداره‌كل بازرسي شهرداري شيراز كه بر مبناي آيين‌نامه 73377 مورخ 22/12/83  تصويب‌نامه هيئت وزيران و اصول 21 و 24 سياست‌هاي كلي نظام ابلاغ شده بـه دستگاه‌هاي اجرايي، تنظيم و مورد ابلاغ شهرداري بوده و جاري و ساري است را در طي يك ماه آتي به ما  و به همراه آن گزارشي مبسوط مستند به چک لیست ارزیابی شاخص ارتقاء سلامت اداری كه مبتني بر سه فصل پيشگيري، نظارت و مقابله  به‌ويژه در خصوص «شناسایی و گزارش موارد فساد اداری به مقامات مافوق، مراجع اداری و قضایی» و «تعقیب اداری متخلفین» بوده است را ضميمه کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: بدون ترديد جمع كثيري از مديران و كاركنان خادم در شهرداري شيراز در سلامت اداري مشغول خدمت بوده و هستند، اما ساده لوحي است كه باور كنيم در دستگاه عريض و طويلي مانند شهرداري كه در برخي از هزينه‌كردها سازمان‌ها مبسوط اليد هستند، فسادي نيست. دستگاهي كه رهبر معظم انقلاب، فساد در آن را به اژدهاي هفت سر تشبيه کردند و فرمودند كه مبارزه با آن نيز دشوار است.

وی بیان کرد: در  عين حال از دستگاه‌هاي عزيز و فداكار اطلاعاتي نظام كه قدرت بي‌نظير خود را در به دام انداختن عامل ترور فاجعه آميز شاهچراغ(ع) در كمتر از 24 ساعت از خود نشان داده و حتي آن مزدوران پليد را در حال خواب دستگير ساخته و يا ريگي ملعون معدوم را با ذكاوتي كم نظير از آسمان به پايين كشاندند و يا بدون اينكه ملت شهيدپرور ما اطلاع داشته باشند در طي ماه‌هاي گذشته بسياري از توطئه‌هاي استكبار و صهيونيسم و عوامل منافقين را در ورود وسايل تخريبي با قصد تخريب و كشتار ملت عزيز در نطفه كشف و منهدم کرده‌اند.

طاهری تأکید کرد: از آن سربازان گمنام امام زمان(عج)، عاجزانه مطالبه و تقاضا دارم تا با همان توان و قدرت و با همان اشراف اطلاعاتي، سرچشمه‌هاي دلال بازان املاك، رشوه‌دهندگان، كارچاق كن‌ها و امثالهم در شهرداري را كه با دور زدن قانون سبب تخلف‌ها و جرائم متعدد شده و در نارضايتي مردم و نااميدي آن‌ها از اراده انقلاب اسلامي براي مبارزه با فساد می‌شوند با همکاری تنگاتنگ با اداره‌کل حراست شهرداری که اولین مرجع این امر است را كشف و به دستگاه محترم قضايي معرفي کنند.

انتهای پیام
captcha