ترور خانواده شیرازی به فراموشی سپرده شده است
کد خبر: 4159292
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲

ترور خانواده شیرازی به فراموشی سپرده شده است

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به ترور خانواده ۴ نفره شیرازی به دست منافقین در سال ۱۳۶۰ گفت: اکنون فرصت پرداختن به جزئیات آن حادثه عظیم نیست، اما این گلایه را به تأسی از رهبری از همه دست‌اندرکاران فرهنگی دارم که چرا به این موضوع پرداخته نشده است.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز عصر یکشنبه، ۸ مرداد در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم، گفت: عزاداران حسینی و هیئت‌های  مذهبی کشور و خاصه شیراز در دهه اول محرم به تکلیف زیبای تولی و ارادت به اهل بیت(ع) و تبری از ظالمان و ستمگران در هر لباس و مقام عمل کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۹ آذرماه ۱۴۰۱ در دیدار خانواده‌های معظم شهدا و جانباز حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) آن حادثه تلخ را موجب داغدار شدن دل‌ها، اما ماندنی در تاریخ ایران خواندند و فرمودند «این قضیه را هم نباید بگذارند فراموش بشود. البته فراموش نمی‌شود، اما بایستی دستگاه‌های فرهنگی ما، دستگاه‌های رسانه‌ای ما، عناصر هنری ما، این قضیه را مثل قضیه‌ی عاشورا، مثل قضایای گوناگون تاریخی، نگه دارند، بزرگ کنند، ترسیم کنند، آیندگان بفهمند. ما در این زمینه‌ها کوتاهی داریم؛ ما در قضیه‌ی رسانه و تبلیغ و ترسیم واقعیات کوتاهی داریم. خیلی از جوان‌های ما و شما قضایای بیست سال قبل را نمی‌دانند، قضایای منافقین را نمی‌دانند. در همین شیراز، روز ماه رمضان، دم افطار، منافقین وارد خانه‌ی آن دکترِ شریفِ بزرگوار می‌شوند و [آن‌جا را]به رگبار می‌بندند؛ روز ماه رمضان در شیراز! بعد‌ها من به آن خانه رفتم. نسل جوان ما متأسفانه خیلی از این‌ها را نمی‌داند؛ ما در این زمینه‌ها کم‌کاری داریم؛ باید عناصر هنری ما [کار کنند]. حالا شما جوان‌ها که اینجا هستید، هر کدامتان که در کار هنر، در کار رسانه، در کار تبلیغ، در کار نگارش دستی دارید، یادتان باشد که این‌ها جزو وظایف حتمی ما است.»

طاهری با بیان اینکه نهم مرداد ماه یادآور سال پرحادثه ۶۰ و یادآور سالگرد حمله تروریستی سازمان منافقین به منزل مرحوم طاهری است، تصریح کرد: همان دکتر شریف بزرگوار به زعم رهبری عزیز است. حادثه دهشتباری که امتی را داغدار کرد و در آن چهار عضو خانواده بر سر سفره افطار زیر رگبار مسلسل‌های آن ددمنشان به شهادت رسیدند و سه نفر از جمله یک کودک ۹ ساله نیز به شدت زخمی شدند. 

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: اکنون فرصت پرداختن به جزئیات آن حادثه عظیم که در همین شهر رخ داد نیست، اما این گلایه را به تأسی از مقام معظم رهبری از همه دست‌اندرکاران فرهنگی این استان و شهر دارم که چرا امر صریح مقام ولایت را دنبال نکردند؛ مگر خود را انقلابی و مدیون به شهدا نمی‌دانند؟ گاهی چند بعدی بودن، غوغاسالاری و پیچیدگی فضا‌های سیاسی آنقدر در این شهر سنگین می‌شود که از بین خبرنگاران فقط یک نفر از این حقیر جویای ماوقع شد و از بین فیلمسازان تنها یک فیلمساز دلسوخته با دست خالی به دنبال اقداماتی هر چند محدود برای اجرای فرمان آن حکیم فرزانه افتاد. 

انتهای پیام
captcha